اقتصاد و صنعت

روسیه به فناوری جدیدی در استخراج نفت دست یافت

روسیه به فناوری جدیدی در استخراج نفت دست یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- متخصصان روس از فناوری جدیدی در حوزه انرژی خبر می دهند که حجم استخراج نفت از میدان های نفتی را تا دوبرابر افزایش می دهد و باعث زنده شدن میدان هایی می شود که به دلیل حجم پایین استخراج تعطیل شده یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کنستانتین رودیاک مدیر مرکز توسعه و تحقیقات شرکت نفت و گاز روسیه درباره این فناوری جدید گفت: کار اصلی این اختراع که «پروپانت پلیمری» نام گرفته است، کم کردن هدر رفت نفت از طریق کم کردن فاصله بین حفره های داخل چاه است که باعث می شود نفت بیشتری به سطح زمین منتقل شود.
به گفته متخصصان روسی این ماده فوق العاده متراکم با نفوذ به درون شکاف های ایجاد شده در نتیجه شکست هیدرولیکی در فرایند استخراج نفت، بازدهی چاه های نفتی را بالا می برد.
«رستم تانکایف» عضو کمیته راهبردی و توسعه مجموعه انرژی و سوخت اتاق بازرگانی و صنایع روسیه درباره این فناوری جدید گفت: با این روش ذخایر نفتی (روسیه) 11 میلیارد تن، یعنی معادل 60 درصد از کل ذخایر فعلی بیشتر خواهد شد.
وی همچنین به ارزان بودن این فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل آماده بودن زیر ساخت ها، تنها با کمی تغییر در فناوری می توان نفت بیشتری استخراج کرد.
به گزارش ایرنا، این فناوری قرار است برای اولین بار به صورت عملی در ساموتلورسکی به کار گرفته شود و در صورت موفقیت آمیز بودن، این میدان نفتی که براساس تخمین ها هنوز یک میلیارد تن نفت قابل استخراج دارد، جان تازه ای خواهد گرفت.
دانشمندان روسی معتقدند که این کشف می تواند زندگی دوباره ای به بسیاری از میدان هایی بدهد که به دلیل پایین بودن حجم استخراج نفت تعطیل شده یا در خطر تعطیلی قرار دارند.
میدان نفتی ساموتلورسکی یکی از بزرگترین منابع نفتی روسیه و جهان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد