سیمان و مصالح

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان خبر داد؛

صادرات حدود ۱۲میلیون تنی سیمان در سال ۹۶/ افت صادرات در پی محدودیت های عرضه به بازار عراق و کاهش قیمت سیمان

صادرات حدود ۱۲میلیون تنی سیمان در سال ۹۶/ افت صادرات در پی محدودیت های عرضه به بازار عراق و کاهش قیمت سیمان
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان از تولید ۵۷.۸ میلیون تن کلینکر و ۵۴.۵ میلیون تن سیمان در سال ۹۶ و صادرات ۱۱.۸ میلیون تن سیمان در سال گذشته خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان در مورد آمار تولید و صادرات سیمان و کلینکر در سال 96 گفت: در دوازده ماهه سال 96 در مجموع 57 میلیون و 800 هزار تن کلینکر در کشور تولید شده و 54.5 میلیون تن آن به سیمان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: از کل تولید سیمان و کلینکر کشور، 11 میلیون و 800 هزار تن آن روانه بازارهای صادراتی شده است. حجم صادرات در سال 96 نسبت به سال 95 کمتر بوده و عمده ترین دلایل افت صادرات محدودیت های صادرات سیمان به عراق، کاهش قیمت های جهانی سیمان و مقرون به صرفه نبودن صادرات، مشکلات زیرساختی همچون هزینه بالای حمل و نقل و… بوده است. هر چند بازارهای صادراتی جدیدی مانند افریقا توسط سیمانی ها شناسایی شده، ولی حجم تقاضای بازارهای هدف جدید در حدی نبوده که جایگزین عراق شوند.
شیخان تصریح کرد: انجمن به دنبال بهبود بستر صادراتی صنعت سیمان بوده و مقرر شده در سال جاری از طریق شرکت توسعه صادرات سیمان دفاتری در کشورهای هدف تاسیس شود تا با حضور مستمر تعامل بیشتری با مشتریان هر کشور صورت گیرد و لابی گری ها کاهش یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد