فولاد و آهن

تولید کنسانتره در کردستان به ۲.۵ میلیون تن می رسد/ کسب رتبه نخست پرداخت حقوق دولتی معادن توسط کردستان/ ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد استان صورت خواهد گرفت

تولید کنسانتره در کردستان به ۲.۵  میلیون تن می رسد/ کسب رتبه نخست پرداخت حقوق دولتی معادن توسط کردستان/  ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد استان صورت خواهد گرفت
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می شود که بیش از ۳ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد دره‌‌وزمی با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه در سال 96 سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با استناد به آمار و ارقام مورد بررسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رتبه‌های قابل قبولی را در شاخص‌های مختلف به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سال 96 از نظر تعداد 9 درصد و در شاخص سرمایه‌گذاری 2 هزار درصد و در شاخص اشتغال، 94 درصد رشد داشته‌ایم.
دره‌‌وزمی تصریح کرد: در زمینه صدور جواز تاسیس در شاخص تعداد 53 درصد، در شاخص سرمایه‌گذاری 30 درصد و در شاخص اشتغال 87 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: حلقه اول فرآوری سنگ آهن به میزان یک‌ میلیون و 300 هزار تن کنسانتره در سال تولید می‌شود که این میزان باید به 2 میلیون و 500 هزار تن در سال برسد.
دره‌وزمی افزود: در زمینه رشد پرداختی حقوق دولتی معادن، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم که این نشان از قانونمدار بودن معدن‌داران در کردستان است.
وی گفت: در سال 96 پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و کنسانتره‌سازی بعنوان حلقه اول زنجیره فولاد در شهرستان بیجار و چندین طرح تولیدی دیگر با اشتغالزایی بالغ 2 هزار و 500 نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: هرچه میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان افزایش یابد، اشتغالزایی بیشتر و هرچه اشتغالزایی بیشتر صورت گیرد، رفاه خانوارها افزایش پیدا می‌کند.
دره‌وزمی گفت: ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان راه خود را برای توسعه صنعتی استان مشخص کرده‌ایم و با تمام موانع و مشکلاتی که وجود دارد با تمام توان در این راه گام بر می‌داریم.
وی اضافه کرد: استان کردستان برای تحرک و شتاب بیشتر، نیازمند صنایع پیشرانی از جمله زنجیره فولاد، پتروشیمی، لاستیک و غیره است.
وی افزود: در زنجیره فولاد کردستان به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات استان، مجموعا بیش از 3 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد پذیرفت.
به گفته دره‌وزمی، در حلقه اول زنجیره فولاد ما نیازمند تولید 2 میلیون 500 هزار تن کنسانتره در سال هستیم که هم اکنون یک میلیون و 300 هزار تن آن در حال تولید است که برای تولید مابقی آن برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.
وی همچنین اضافه کرد: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می‌شود که بیش از 3 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بحث سیمان چل‌چمه با حضور نمایندگان مردم در مجلس و مسوولان استانی و پیگیری‌های ویژه، مشکلات بانکی آن مرتفع شده و عملیات اجرایی آن بزودی به انجام می‌رسد..


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد