اکتشاف و ماشین آلات

تاکید رئیس سازمان صمت استان گیلان؛

وضعیت معادن گیلان نیاز به مطالعات علمی و گسترده زمین شناختی دارد

وضعیت معادن گیلان نیاز به مطالعات علمی و گسترده زمین شناختی دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به اینکه در حاشیه همایش علوم‌زمین قرار است دو سند همکاری با سازمان محیط زیست و دیگری با مرکز پژوهش های اقیانوس شناسی امضا شود، تصریح کرد: امضای این سند در نوع خود تاثیر بسزایی در استان گیلان ایجاد می‌کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، راضیه لک در نشست با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه فعالیت های زمین شناسی در این استان در کاهش مخاطرات طبیعی تاثیر بسزایی دارد، گفت: در یکی از بندهای این سند همکاری به بررسی دریاچه خزر می‌پردازد که برای اولین بار قرار است مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و اطلاعات بسیار ارزشمندی در این حوزه به استان اضافه می‌شود که تاکنون انجام نشده است.
در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز گفت: وضعیت رسوبات سواحل دریای خزر، تالابها و معادن گیلان نیاز به مطالعات علمی و گسترده زمین شناختی دارد.
دلق پوش با اشاره به نیاز پروژه های عمرانی به مصالح معدنی، تصریح کرد: هم اکنون جهت تکمیل و اتصال راه آهن بین المللی آستارا - آستارا به رشت که از جمهوری آذربایجان به گیلان می‌آید و باعث جابه‌جایی و ترانزیت 20 میلیون تن کالا در سال خواهد شد که نیاز شدید به مصالح معدنی دارد و برخی از تصمیمات کلان و محدودیت های ملی در بخش معدن در جهت پیشرفت پروژه‌های عمرانی باید برطرف شود.
وی اتخاذ و رویه درست در برداشت مواد معدنی از جلگه‌ها و بستر رودخانه‌ای گیلان را بسیار حائز اهمیت دانست و از این نشست به عنوان تحول در بحث زمین شناسی استان یاد کرد و گفت: باید مطالعات علمی دقیق و سیاست واحدی برای بهره برداری از مواد معدنی جلگه ای با پشتوانه تحقیقاتی برای استان انجام شود که همت کارشناسان فنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی را می‌طلبد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد