آلومینیوم و مس

کمپانی موادمعدنی قز در قزاقستان در سال ۲۰۱۸ تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد مس را هدف گذاری کرد

کمپانی موادمعدنی قز در قزاقستان در سال ۲۰۱۸ تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد مس را هدف گذاری کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- تولید مورد هدف کمپانی مواد معدنی قز (Kaz Minerals) متعلق به کشور قزاقستان در سال جاری تولید حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس خواهد بود که از ۲۵۹ هزار تن کاتد تولیدشده در سال گذشته بیشتر است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معدن بزشاکل (Bozshakol) متعلق به این کمپانی با ظرفیت تقریباً کامل خود در حال فعالیت است و معدن آکتوگای (Aktogay) طی برنامه‌ریزی انجام‌شده تا انتهای سال به 100 درصد ظرفیت تولید خود خواهد رسید. تولید پیش‌بینی‌شده معدن بزشاکل معادل 95 الی 105 هزار تن و معدن آکتوگای معادل 110 الی 130 هزار تن است. انتظار می‌رود تولید از معادن دیگر این کمپانی بدون تغییر و در محدوده 65 هزار تن باقی بماند.

«اندرو ساوتام» مدیرعامل این کمپانی در این زمینه بیان داشت: «پس از به‌روزرسانی معادن بزشاکل و اکتوگای، تولیدات این کمپانی در حال حاضر مقرون به‌صرفه‌تر، کم‌هزینه‌تر و با تجهیزات معدنی جدیدتر عرضه خواهد شد که این به‌روزرسانی در آینده جریان نقدی قابل‌توجهی به وجود خواهد آورد.»

این کمپانی همراه با اعلام تولید مورد هدف، نتایج مالی سال 2017 خود را نیز منتشر کرده است که در آن درآمد قبل از کسر بهره، مالیات و استهلاک کمپانی از رقم 67 میلیون دلار سال 2016، به رقم 503 میلیون دلار در سال 2017 رسیده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد