اقتصاد و صنعت

اتصال بانک صادرات ایران به سامانه "صیاد"

اتصال بانک صادرات ایران به سامانه "صیاد"
پایگاه خبری معدن نیوز- شعب بانک صادرات ایران در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور به سامانه صدور دسته‌چک‌های جدید صیاد متصل شد و بخش عمده‌ای از چک‌های صادره صیادی در شبکه بانکی کشور، توسط این بانک در دسترس بخش‌های مختلف اقتصادی قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بنابر اعلام بانک صادرات ایران، مدیریت شعب این بانک در ٣١ استان کشور به سامانه صدور دسته چک جدید صیاد متصل شد و عموم مشتریان و هموطنان از خدمات صدور چک‌های جدید در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور بهره خواهند برد. چک‌های صادر شده توسط بانک صادرات ایران به دلیل گستردگی شعب و تعداد مشتریان، نقش ویژه‌ای در نقل و انتقال منابع پولی و مالی کشور بر عهده دارد.
بانک صادرات ایران در راستای اجرای سیاست‌های پولی بانک مرکزی، بهبود استانداردهای رتبه‌سنجی مشتریان و افزایش اعتبار چک، به سامانه صدور یکپارچه دسته چک(صیاد) پیوست و دسته چک‌هایی با مشخصه‌های امنیتی نوین را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.
بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی از نیمه اردیبهشت ماه سال 1397 مبادله چک‌های طرح قدیم در سامانه چکاوک متوقف و تداوم ارایه‌ خدمت به آن صرفاً محدود به بانک صادرکننده می‌شود.

استاندارد کردن طرح چک در کلیه بانک‌ها و قابلیت شناسایی اصالت چک و اعتبار صادر کننده آن از طریق درج شناسه استعلام، مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سامانه، توسط بانک مرکزی است.
شایان ذکر است، طی سال ٩٦ بالغ بر ١٥ میلیون و ٦٠٠ هزار فقره چک بانک صادرات ایران و بیش از ٢٠ میلیون فقره چک واگذاری سایر بانک‌ها توسط این بانک در سامانه چکاوک مبادله شده که با توجه به اهمیت جایگاه بانک صادرات ایران، همواره مورد توجه سیاستگذاران پولی و مالی و مشتریان این بانک در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد