فولاد و آهن

معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه خبر داد:

ظرفیت تولید ۷.۵ میلیون تنی در فولاد مبارکه در سال ۹۷/ شاهد رشد حاشیه سود فروش خواهیم بود

ظرفیت تولید ۷.۵ میلیون تنی در فولاد مبارکه در سال ۹۷/ شاهد رشد حاشیه سود فروش خواهیم بود
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه گفت: کل فروش سالانه فولاد مبارکه در سال ۹۶ حدود ۱۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد تومان بوده که این مبلغ در قیاس با عملکرد سال گذشته، ۵۸ درصد رشد نشان می‌دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امیرحسین نادری با اشاره به عملکرد یک ماهه تولید و فروش یک ماهه فولاد مبارکه در آخرین ماه از سال 96 اظهار کرد: در آخرین ماه از سال گذشته بیش از 593 هزار تن انواع محصولات فولادی در فولاد مبارکه تولید شد و مقدار فروش این ماه نیز به 681 هزار تن رسید.
وی در ادامه افزود: بر این اساس، فولاد مبارکه موفق شد در آخرین ماه از سال 96 بیش از هزار و 734 میلیارد تومان فروش به ثبت برساند.
معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه همچنین تصریح کرد: بیشترین آمار تولید اسفند ماه فولاد مبارکه به محصولات گرم با 354 هزار تن اختصاص داشته است.
نادری در رابطه تولید و فروش سالانه فولاد مبارکه نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 6 هزار و 851 تن محصول در فولاد مبارکه تولید شده و مقدار فروش شرکت نیز از 6 هزار و 989 تن فراتر رفته که به معنای وضعیت مناسب فروش شرکت است.
وی متذکر شد: محصولات گرم با 4 هزار و 99 تن بیشترین سهم تولید را داشته و مبلغ فروش آن به 8 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است.
معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه در رابطه با مبلغ فروش سالانه این شرکت در سال گذشته ابراز داشت: کل فروش سالانه فولاد مبارکه در سال 96 برابر با 15 هزار و 802 میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در قیاس با عملکرد سال گذشته، 58 درصد رشد را نشان می‌دهد.
نادری در تشریح دلایل رشد فروش فولاد مبارکه در سال گذشته تصریح کرد: عوامل متعددی همچون افزایش قیمت‌های جهانی و نرخ رشد ارز در این امر تأثیرگذار بوده‌اند اما دلیل مهم دیگر رشد فروش در فولاد مبارکه، راه‌اندازی موفقیت‌آمیز طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت شرکت بوده است.
وی با اشاره با انجام اصلاحات مالی در فولاد مبارکه تأکید کرد: در سال گذشته تلاش شد تا با مدیریت تسهیلات دریافتی و هزینه تأمین مالی، هزینه مالی شرکت افزایش نیابد و با تلاش‌های صورت گرفته، استفاده از ابزارهای نوین مالی و جابجایی تسهیلات قبلی با تسهیلاتی با نرخ کمتر، به رغم افزایش فروش، هزینه‌های مالی شرکت افزایش نیافت.
معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه در رابطه با وضعیت شرکت در سال 97 نیز اعلام داشت: در سال 97 با توجه به راه‌اندازی برخی از طرح‌های توسعه، ظرفیت تولید فولاد مبارکه از 7.5 میلیون تن فراتر خواهد رفت و به دلیل افزایش کمی و کیفی محصولات، حاشیه سود فروش نیز رشد خواهد داشت.
نادری همچنین به بخش سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه اشاره کرد و توضیح داد: در سال 96 اصلاح مناسبی در سبد دارایی‌های فولاد مبارکه صورت گرفت و هم اکنون، سهام شرکت‌هایی نظیر معادن فلزات، گل گهر، چادر ملو، هرمزگان و توکا فولاد در سبد دارایی‌های فولاد قرار دارد و انتظار می‌رود بازدهی مناسبی از این سبد نصیب شرکت شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد