بورس

شاخص بورس در کانال ۹۷ هزار واحدی/ مس و گل گهر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند

شاخص بورس در کانال ۹۷ هزار واحدی/ مس و گل گهر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند
پایگاه خبری معدن نیوز- امروز بازار سهام در حالی در دهمین روز فعالیت کاری خود در سال ۹۷ با معاملاتی کم حجم و کم تعداد مواجه بود که حمایت حقوقی‌ها در سهم‌های پیشرو قابل تأمل بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 15 فروردین ماه 97 با افزایش 64 واحدی روی رقم 97 هزار و 150 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 9 واحدی عدد 17 هزار و 334 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 32 واحدی به رقم 103 هزار و 956 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول در حالی با افزایش 37 واحدی به رقم 68 هزار و 732 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 181 واحدی عدد 208 هزار و 335 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 6 واحدی روی رقم یک هزار و 106 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 51 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 41 واحد و پتروشیمی جم با 26 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 58 واحد، ایران خودرو با 11 واحد و همراه اول با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر را سبب شدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 140 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش 718 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 49 هزار و 369 نوبت داد و ستد بود.
بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران شامل معاملات کد به کد بانک انصار، معامله درون گروهی پالایش نفت اصفهان و اوراق مشارکت شهرداری تهران بوده است.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، تولیدی کاشی تک سرام، سیمان هگمتان، صنعتی آما، معادن منگنز ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام صنایع خاک چینی ایران متوقف شد. امروز همچنان نماد معاملاتی کشت و صنعت پیازر به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت تعلیق شد.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 158 میلیون سهم بانک انصار به ارزش بیش از 33.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 38 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از 15.5 میلیون تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین 5 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از یک و نیم میلیون تومان با معاملات درون گروهی از سوی بازار گردان این سهم روبرو بود.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی دهمین روز معاملاتی خود در سال جدید را تجربه کرد که به نظر می‌رسید هنوز فضای معاملات بازار از تعطیلات نوروزی فارغ نشده و حجم معاملات همچنان در فضایی کم حجم تعقیب می‌شود.

با این همه حمایت نیم بند حقوقی‌ها و بازارگردان‌های آنها از سهم‌های پیشرو بازار شامل پالایش نفت بندرعباس، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، معدنی و صنعتی گل‌گهر، ملی صنایع مس ایران و برخی تک سهم‌های پتروشیمی باعث شد تا شاخص کل بورس علیرغم عقب گرد شاخص کل هم وزن همچنان سبز پوش بماند.
بر اساس این گزارش عدم گردش نقدینگی و تداوم عطش بازار سهام به ورود پول تازه باعث شده تا همچنان بورس تنها گزینه جذاب برای اندک سهامداران حرفه‌آی بازار باشد این در حالی است که انتظار برای تداوم گردش فنر قیمت دلار در بازار ارز باعث شده تا این روزها استراتژی سرمایه‌گذاران کوتاه مدت و میان مدت بر روی ارز و سکه تبیین شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد