معدن

شفاف سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

دلیل کاهش تولید سیمان و کاتد مس مشخص شد

دلیل کاهش تولید سیمان و کاتد مس مشخص شد
پایگاه خبری معدن نیوز- در طول سال ۱۳۹۶ تولید ۹ کالای منتخب صنعتی و معدنی با کاهش مواجه شد که دو کالا، معدنی بوده و شامل کاتد مس و سیمان می شود و این اتفاق در مورد هریک از آن ها دلیل خاص خود را دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تولید سیمان به علت کاهش تقاضا طی سال های گذشته و فصل زمستان، کاهش صادرات، قطع گاز و رکود بخش ساختمان در سال 1396 با رشد منفی 1.5 درصدی مواجه شده و کاتد مس نیز به علت تعمیرات و تغییر سیستم کوره های فعلی به سیستم فلش که تا آذر ماه ادامه با رشد منفی 1.8 درصدی روبرو شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته، علت رشد منفی 1.4 درصدی تولید پودر شوینده در سال 1396 کاهش صادرات این کالا به کشور عراق بوده و نئوپان به دلیل افت میزان تقاضا در بازار با رشد منفی 11.5 درصدی تولید روبرو شده است.

تغییر در برنامه مدیریتی گروه خودروسازی و جلوگیری از تولید وانت آریسان واحد تبریز توسط سازمان ملی استاندارد نیز عامل رشد منفی 1.4 درصدی تولید وانت در سال گذشته اعلام شده است.

کولر آبی به دلیل کاهش صادرات و فصلی بودن تولید محصول با رشد منفی 30.7 درصدی روبرو شده و الیاف اکریلیک نیز به دلیل تعطیلی یک شرکت تولیدی از اواسط سال گذشته به علت مشکلات مدیریتی با کاهش تولید مواجه شده است.

کاهش نقدینگی به دلیل اجرای طرح تحول سلامت عامل رشد منفی 6.5 درصدی تولید داروی انسانی بوده و تولید الکتروموتور نیز به علت مشکل تامین مواد اولیه به دلیل مسائل ارزی و کاهش نقدینگی با رشد منفی 2.8 درصدی همراه شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد