اخبار استان ها

کسب رتبه نخست صدور پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی توسط آذربایجان شرقی در میان استان ها/ افزایش ۵۶ درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی صادره در آذربایجان شرقی

کسب رتبه نخست صدور پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی توسط آذربایجان شرقی در میان استان ها/ افزایش ۵۶ درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی صادره در آذربایجان شرقی
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به گزارش عملکرد یازده ماهه سال ۱۳۹۶ منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شاهد افزایش ۵۶ درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی صادره در استان هستیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسین نجاتی در جمع همکاران معاونت امور صنایع سازمان صمت استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب، افزود: در مدت زمان یاد شده، آذربایجان شرقی با صدور 456 فقره پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی 5671 نفر موفق به کسب رتبه اول در بین استانها در یازده ماهه سال 96 شد.

وی ادامه داد: این ارقام افزایش قابل توجهی در حدود 56.2 درصد در تعداد و 35 درصد در اشتغال زایی نسبت به شاخص های مشابه سال قبل آن داشته است.

نجاتی با اشاره به میزان پروانه های بهره برداری ایجادی در این مدت تصریح کرد: از 456 فقره پروانه بهره برداری، 210 فقره مربوط به پروانه بهره برداری ایجادی صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 5805.4 میلیاردریال و اشتغال زایی 3016 نفر است که در این زمینه نیز رتبه دوم کشوری از آن استان آذربایجان شرقی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در خصوص میزان معافیتهای گمرکی صادره نیز گفت: در معافیت های گمرکی ماشین آلات نو با صدور 304 فقره به ارزش 74 میلیون دلار شاهد رشد قابل توجهی در حدود 29.9 درصد در تعداد و 13.5 درصد در ارزش ماشین آلات نسبت به شاخص های مشابه سال هستیم.

نجاتی گفت: به دنبال اجرای طرح پایش در سال های گذشته، در اردیبهشت ماه سال 1396 نیز در قالب طرح بررسی وضعیت واحدهای فعال صنعتی استان، از کلیه واحدهای دارای پروانه بهره برداری به صورت میدانی بازدید به عمل آمد و ضمن احصا وضعیت فعالیت واحدها، اطلاعات بروز واحدهای فعال گردآوری شد که خوشبختانه در اجرای این مهم نیز مقام اول کشوری را به دست آوردیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد