صنایع معدنی

کشف ۴.۵ تن ذخیره جدید طلا در سیستان و بلوچستان

کشف ۴.۵ تن ذخیره جدید طلا در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر اکتشاف ایمیدرو از کشف ۴.۵ تن ذخیره جدید طلا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر اکتشاف ایمیدرو از کشف 4.5 تن ذخیره جدید طلا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، علی اصغرزاده که در گردهمایی مدیران ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: این ذخایر جدید, ‏نتیجه اولیه فعالیت های جدید اکتشافی بوده که در ناحیه سیاه جنگل به عمل آمده است.
وی با اشاره به اینکه منطقه فوق در نزدیکی. کوه تفتان قرار دارد گفت: ذخیره فوق حاصل پایلوت اکتشاف در مساحتی به وسعت 130هکتار است. اصغرزاده ادامه داد: برنامه ایمیدرو اکتشاف در مساحت 28 کیلومتر مربعی است که پیش بینی‌ها حکایت از وجود 10 تن طلا در آن ناحیه دارد.
وی درباره اثر رفع تحریم ها بر فعالیت‌های اکتشافی اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها شرکت‌های بزرگ جهان، تقاضای همکاری ارایه داده‌اند در حالی که پیشتر پاسخی به تقاضای شرکت‌های ایرانی نمی‌دادند. مدیر اکتشاف ایمیدرو افزود: به تازگی در منطقه سیستان و بلوچستان با همکاری یک شرکت خارجی اطلاعاتی از ذخایر کرومیت در "چاه شند" به دست آمده که برای ادامه همکاری قرارداد جدید امضا خواهیم کرد.
وی اداده داد: به دنبال همکاری با شرکت های آلمانی و کانادایی، اکتشافات جدیدی در خراسان جنوبی برای کشف منابع کرومیت در دست اجرا داریم ‏که با تجهیزات پیشرفته و در عین حال یک سوم قیمت های گذشته، انجام می شود.
اصغرزاده، دستیابی به فناوری های جدید اکتشاف را حاصل لغو تحریم ها دانست.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد