آلومینیوم و مس

شناسایی توانمندی شرکت‌ها در چهارمین نمایشگاه آلومینیوم

شناسایی توانمندی شرکت‌ها در چهارمین نمایشگاه آلومینیوم
پایگاه خبری معدن نیوز- چهارمین نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم فرصتی برای شناسایی توانمندی شرکت‌های داخلی و شرکای خارجی برای اجرای طرح‌های بزرگ این صنعت است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- چهارمین نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم فرصتی برای شناسایی توانمندی شرکت‌های داخلی و شرکای خارجی برای اجرای طرح‌های بزرگ این صنعت است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مدیر صنایع معدنی ایمیدرو با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: این سازمان انتظار دارد در مدت برگزاری چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم، شرکت‌های داخلی در حوزه‌های مشاور و مهندسی، ساخت و اجرا، ارائه مناسبی از توانایی‌های خود داشته باشند تا ایمیدرو بتواند طرح‌های بزرگ این حوزه را با بهره گیری از آنها اجرایی کند.
محمد آقاجانلو ادامه داد: شرکت‌های ایرانی همچنین می‌توانند زمینه همکاری خود با شرکت‌های خارجی را برای بهره‌گیری از توان فنی و مالی آنها فراهم آورند که این امر با تشکیل شرکت مشترک یا کنسرسیوم بین‌المللی عملی می‌شود.
وی یادآور شد: پیش نیاز اجرای طرح‌های بالادستی و پایین دستی صنعت آلومینیوم وجود شرکت هایی است که در بخش مشاوره، امور فنی و مالی قدرت بالایی داشته باشند. به گفته وی، درحال‌حاضر تولید کک نفتی و آلومینا در مقیاس اقتصادی، از حلقه‌های مفقوده این صنعت در ایران محسوب می‌شود.
آقاجانلو در عین حال گفت: نیاز ایران در صنعت آلومینیوم را تمامی بخش‌های بالادستی همچون بوکسیت، ‌آلومینا و آلومینیوم در برمی گیرند. علاوه بر این بخش‌های پایین دستی تولید ورق، مفتول، فویل و... که کاربرد فراوانی در صنایع پیدا کرده اند، نیز از دیگر نیازهای کشور هستند.
این مدیر ایمیدرو خاطر نشان کرد: برای توسعه صنعت آلومینیوم در ایران، نیاز به فناوری جدید داریم که بخش خصوصی می‌تواند با شرکای خارجی خود آن را به‌دست آورد.
وی با یادآوری اینکه طی ماه‌های گذشته تقاضای شرکت‌های خارجی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: شرکت‌های داخلی می‌توانند از فضای پسا برجام برای همکاری‌های مشترک در زمینه فنی و مالی استفاده کنند.
چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه جاری (چهارشنبه و پنجشنبه) در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد