سنگ آهن و ذغال سنگ

رییس انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد:

رنج ۵۰ دلاری قیمت سنگ آهن در سال جاری

رنج ۵۰ دلاری قیمت سنگ آهن در سال جاری
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: با توجه به تغییر سیاست‌های ساخت‌وساز چین، رشد اقتصادی ۵/۶ درصدی و تولید دوباره فولادسازان این کشور، قیمت فولاد در بازارهای جهانی را افزایش داد که رشد قیمت سنگ آهن را به همراه داشت و پیش‌بینی می‌شود قیمت سنگ اهن در امسال در رنج ۵۰ دلار باقی بود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: با توجه به تغییر سیاست‌های ساخت‌وساز چین، رشد اقتصادی 5/6 درصدی و تولید دوباره فولادسازان این کشور، قیمت فولاد در بازارهای جهانی را افزایش داد که رشد قیمت سنگ آهن را به همراه داشت و پیش‌بینی می‌شود قیمت سنگ اهن در امسال در رنج 50 دلار باقی بود.
غدیر قیافه در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با اشاره به اینکه افزایش قیمت فولاد بر محصولات بالادستی نیز اثر گذاشته است، گفت: درحال‌حاضر اگرچه ممکن است این افزایش قیمت فولاد طولانی مدت نباشد و در بازه زمانی چنده ماهه تحت تاثیر تغییرات عرضه و تقاضا تغییر کند با این حال پیش‌بینی می‌شود امسال قیمت سنگ آهن در رنج قیمتی 50 دلار باقی بماند که این یک مزیت است.
قیافه با بیان اینکه فولادسازان کوچک چینی باردیگر کوره‌های خود را برای تولید روشن کرده‌اند، افزود: تغییر سیاست ساخت‌وساز چینی درباره مالکیت و ساخت مسکن و همچنین رشد اقتصادی 5/6 درصدی این کشور در امسال میلادی، نوید‌بخش افزایش تقاضا و قیمت فولاد شد که به تبع آهن محصولات معدنی نیز افزایش قیمت داشتند. از این رو هر گونه تغییری در یکی از حلقه‌های فولاد سایر تولیدات بالادستی و پایین دستی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
او با تاکید بر اینکه در ایران نیز توفیقاتی در تولیدات محصولات زنجیره فولاد به وجود آمده استف تصریح کرد: تا پایان امسال میزان نیاز کشور به گندله تامین خواهد شد و دیگر همچون سال‌های گذشته نیاز به واردات این محصول نخواهد بود، هر چند برای ایجاد رقابت‌پذیری در بین محصولات باید واردات نیز وجود داشته باشد.
به گفته وی، اگر قیمت گندله تولیدی کشور عمان پایین تر از تولید داخل باشد به طور قطع فولادسازان داخلی به واردات این محصول رغبت بیشتری نشان خواهند داد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد