ذغال سنگ

دبیر کمیته زغال‌سنگ خانه معدن در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد

مصوبه افزایش قیمت زغال سنگ اجرایی نشده است

مصوبه افزایش قیمت زغال سنگ اجرایی نشده است
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر کمیته زغال‌سنگ خانه معدن گفت: مصوبه افزایش ۱۵ درصدی قیمت زغال سنگ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده با امضای وزیر به معاون اول رییس‌جمهوری اطلاع داده شده است هنوز اجرایی نشده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر کمیته زغال‌سنگ خانه معدن گفت: مصوبه افزایش 15 درصدی قیمت زغال سنگ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده با امضای وزیر به معاون اول رییس‌جمهوری اطلاع داده شده است هنوز اجرایی نشده است.
محمد مجتهدزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه مطالبات معادندارن زغال سنگ کشور هنوز پرداخت نشده است گفت: در شرایطی شرکت ذوب آهن اصفهان از پرداخت مطالبات معدنکاران زغال سرباز زده است که آنها موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و در صورت دیکر کرد در پرداخت این مطالبات مالیاتی مشمول جریمه‌های سنگینی خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه هنوز مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش 15 درصدی قیمت زغال سنگ در کشور اجرایی نشده است افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها مشتری محصولات زغال در کشور به بهانه‌ای کاهش تقاضای و رکود بازار قادر به اجرای مصوبه‌ای تعدیل بهای زغال سنگ نیست. از طرف دیگر قیمت جهانی زغال سنگ کاهش یافته است.
مجتهدزاده با بیان اینکه هزینه دستمزد کارگرها برای سال جدید افزایش یافته است و با شرایط موجود مشکلات زیادی برای معدنکاران زغال کشور به وجود می‌آید افزود: از آنجایی که زغال سنگ ایران قدرت رقابت در بازارهای خارجی را ندارد و تنها محدود به مصارف داخلی است از این رو در صورت پرداخت نشدن مطالبات آنها از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان توان پرداخت حقوق کارکنان را نخواهند داشت از این رو باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه فراوری و افزایش کیفیت زغال سنگ ایران نیازمند هزینه های بالایی است گفت: به طور قطع برای ایجاد رقابت پذیری در زغال سنگ ایران با کشور های دیگر برای صادرات نیازمند هزینه های بالایی است که به دور از صرفه ای اقتصادی است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد