بورس

پایان بهاری بازار سرمایه در آخرین روز کاری سال ۹۶

پایان بهاری بازار سرمایه در آخرین روز کاری سال ۹۶
پایگاه خبری معدن نیوز- در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۹ هزار و ۳۱ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۹۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۲ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رشد 470 واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به 96 هزار و 289 واحد باعث شد تا معاملات تالار شیشه ای در سال 96 برای سهامداران، بهاری به پایان برسد.
در روزی که همه شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند ارزش بازار نیز با 470 واحد رشد به 382 هزار و 285 میلیارد تومان رسید.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 28 اسفند ماه 96 با افزایش 470 واحدی روی رقم 96 هزار و 289 واحد ایستاد. شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش 121 واحدی عدد 17 هزار و 271 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 716 واحدی به رقم 103 هزار و 136 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما با افزایش 454 واحدی به رقم 68 هزار و 124 واحد رسید و شاخص بازار دوم با افزایش 375 واحدی عدد 206 هزار و 486 واحد را تجربه کرد.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از 496 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 519میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 31 نوبت داد و ستد بود.
بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران شامل معاملات نماد پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، بانک انصار، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و صندوق قابل معامله پارند و اوراق مشارکت سرمایه گذاری صندوق کارکنان نفت با نرخ سود سه ماهه 21 درصدی بود.
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، بیمه کارآفرین، سرمایه‌گذاری ارس‌صبا، مبین ‌وان ‌کیش، سیمان هرمزگان، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، بانک سینا، قند شیرین خراسان، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، سایپا، گروه سرمایه‌گذاری سایپا، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، ایرکا پارت صنعت، صنایع شیمیایی سینا، ‌ گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «مارگارین، رینگ‌سازی مشهد و معدن روی زنگان» متوقف شدند.
در پایان معاملات امروز بورس، در 59 هزار و 31 نوبت معاملاتی، یک میلیارد و 519 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 496 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به 382 هزار و 285 میلیارد تومان رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد