گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس:

پیشرفت فیزیکی واحد کنسانتره سازی هلدینگ کاوه پارس به ۵۰ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی واحد کنسانتره سازی هلدینگ کاوه پارس به ۵۰ درصد رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی کنسانتره سازی این شرکت و بهره برداری از آن تا نیمه نخست سال ۹۸ خبر داد.
  بزرگنمايي:

نظام آبادی درباره فعالیت ها و سیاست های هلدینگ کاوه پارس به خبرنگار معدن نیوز گفت: شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس وابسته به بنیاد مستضعفان می باشد که صد در صد سرمایه گذاری ها از سوی بنیاد صورت می گیرد. سیاست مجموعه تکمیل زنجیره تولید شامل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، فولادسازی و نورد است و در همین راستا سرمایه گذاری صورت گرفته و در حال اجراست.

معاون مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس افزود: خوشبختانه بخش هایی از این زنجیره به بهره برداری رسیده و در حال تولید می باشد برای مثال طرح آهن اسفنجی از دو سال قبل و فولادسازی از سال قبل به مرحله تولید رسیده و محصول واحد فولادسازی در ردیف محصولات با کیفیت در سطح کلاس جهانی است و توانسته جایگاه خوبی در بازارهای جهانی پیدا کند. امسال نیز واحد نورد کاوه اروند واقع در خرمشهر به بهره برداری رسید و محصول این خط که میلگرد می باشد هم در سطوح جهانی است.

نظام آبادی اظهار داشت: درخصوص واحدهای کنسانتره و گندله سازی هم باید گفت خط کنسانتره سازی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوار هستیم که این طرح نیمه اول سال 98 به مرحله بهره برداری و تولید برسد. مناقصات بین المللی خط گندله سازی برگزار شده و خوشبختانه شرکت های خوبی شامل 18 شرکت صاحب نام جهانی برای اجرای پروژه اعلام حضور کردند و از میان این شرکت ها 11 مورد اعلام کردند که قادر به اجرای پروژه در قالب قرارداد EPCF هستند و با بررسی های صورت گرفته 5 شرکت مورد قبول ما واقع شده و امیدواریم به زودی کار اجرای طرح را آغاز نموده و زنجیره را کامل نماییم.

معاون مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس در خاتمه اظهار داشت: در تمامی پروژه های هلدینگ کاوه پارس سعی شده پتانسیل های ساخت داخل، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گیرد تا موجب بهبود اشتغال و رفع بیکاری گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد