گفتگو، یادداشت و نشست خبری

رئیس هیئت مدیره گروه پاترون:

به یک محصول استراتژیک برای صنعت فولاد دست یافتیم

به یک محصول استراتژیک برای صنعت فولاد دست یافتیم
پایگاه خبری معدن نیوز- حسام ادیب گفت: با توجه به بحران الکترود گرافیتی در صنعت فولاد کشور و افزایش ناگهانی نرخ ها در بازارهای جهانی و داخلی، محصول تولیدی جدید پاترون می تواند محصولی استراتژیک برای فولادسازان باشد.
  بزرگنمايي:

رئیس هیئت مدیره گروه پاترون در گفت و گو با معدن نیوز گفت: گروه پاترون که یک شرکت دانش بنیان است بیش از 4 سالی از تاسیس و آغاز فعالیت آن می گذرد. دفتر این شرکت در تهران و کارخانه در شهر یزد واقع می باشد. هسته شرکت بر روی تحقیق و توسعه بنا نهاده شده است.
وی افزود: پاترون در ابتدا کار را با تحقیق و توسعه بر روی تولید پودر قالب ریخته گری آغاز کرد و برای نخستین بار در ایران توانست این پودر را تولید نماید و با تولید این محصول، به شرکت دانش بنیان تبدیل گردد. در ادامه توانایی تولید پودر پوشاننده سطح پاتیل و تاندیش و ماسه مجرای پاتیل را پیدا کردیم و سپس بر روی تولید جرم های ریختنی و کوبیدنی متمرکز شدیم. به جرات می توان گفت، پاترون جزو معدود شرکت های ایرانی است که در تولید جرم های نسوز با مواد نانو به نتایج مطلوبی دست یافته و حتی گواهی ناننو را برای نخستین بار در صنعت نسوز برای تولید جرم ریختنی دریافت نماید.
ادیب به محصولات جدیدی که تولید آن در پاترون آغاز شده نیز اشاره کرد و گفت: این محصولات شامل دلتای سقف کوره های قوس، ول بلوک پاتیل و محصولی که مورد توجه زیاد فولادسازان قرار گرفته و شامل ماده پوشاننده سطح الکترود گرافیتی می شود. این محصول استراتژیک با اعمال بر روی الکترود باعث کاهش ضریب مصرف الکترود می گردد. خوشبختانه این محصول با موفقیت در یکی از شرکت های فولادی معتبر کشور مورد مصرف قرار گرفته و نتایج خوبی را بدست آورده است.
رئیس هیئت مدیره پاترون ادامه داد: با توجه به بحران الکترود گرافیتی در صنعت فولاد کشور و افزایش ناگهانی نرخ ها در بازارهای جهانی و داخلی، این محصول همانگونه که گفته شد می تواند محصولی استراتژیک برای فولادسازان باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد