معدن

آغاز رسمی عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام

آغاز رسمی عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام
پایگاه خبری معدن نیوز- نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی از آغاز رسمی عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عدل هاشمی‌پور در یاسوج اظهار داشت: با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده از طریق مسئولان و متولیان امر، عملیات تجهیز کارگاه فسفات چرام به طور رسمی آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه پس از بازدید حضوری وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات دیوار کشی و تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام توسط شرکت ایمیدرو آغاز شد، عنوان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران بوده که اکتشاف و بهره‌برداری معدن فسفات چرام را بر عهده گرفته است.
نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعال سازی و بهره برداری از معدن فسفات چرام یکی از وعده‌های داده شده به مردم حوزه انتخابیه‌ام بوده که با همکاری دولت و پیگیری‌های انجام شده محقق شد.
هاشمی‌پور با تاکید بر اینکه معدن فسفات چرام از نظر میزان ذخیره و عیار بالا در کشور منحصر به فرد است، ادامه داد: برآورد معدن فسفات چرام 80 میلیون تن با عیار 8.5 تا 9 درصد است.
وی با تاکید بر اینکه ارز آوری و سود دهی بالای این طرح اقتصادی و تولیدی و برگشت سریع سرمایه از دیگر مزیت‌های این طرح است، تصریح کرد: عملیات اکتشافی این معدن در سال 1349 آغاز شد و در سال 1372 به پایان رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد