آلومینیوم و مس

استخراج ۲۷ میلیون تن ماده معدنی در سرچشمه

استخراج ۲۷ میلیون تن ماده معدنی در سرچشمه
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر امور معدن مس سرچشمه گفت: این معدن براساس برنامه باید تا پایان سال ۲۷ میلیون تن ماده معدنی با عیار ۰.۶۴ استخراج کرده و چهار میلیون تن خاک کم‌عیار موردنیاز امور لیچینگ را در سال ۹۴ تأمین کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر امور معدن مس سرچشمه گفت: این معدن براساس برنامه باید تا پایان سال 27 میلیون تن ماده معدنی با عیار 0.64 استخراج کرده و چهار میلیون تن خاک کم‌عیار موردنیاز امور لیچینگ را در سال 94 تأمین کند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی مظفری در خصوص طرح‌های توسعه‌ای معدن در منطقه مس کرمان مانند تکمیل اکتشافات و افزایش ذخیره معدن در سال 1394 گفت: در معدن سرچشمه  به‌منظور ارتقای کلاسه‌بندی ذخیره و مشخص کردن مرزهای کانی‌زایی در حاشیه‌ها، تکمیل شبکه حفاری و شناخت دقیق‌تر ساختارهای زمین‌شناسی، تدقیق مدل بلوکی اکتشافی و در نتیجه تدقیق برنامه‌ریزی استخراج فاز چهارم؛ حفاری‌های اکتشافی توسط امور اکتشافات با همکاری پروژه بازسازی و نوسازی و زیر نظر امور معدن طراحی و اجرا شد که تا پایان سال این عملیات تکمیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون در این فاز حدود 87 هزار متر حفاری به متراژ کل حفاری‌های قبلی اضافه شد که نقش مؤثری در شناخت ماده معدنی، افزایش ذخیره قابل طراحی و برداشت اصولی ماده معدنی داشته است.
وی افزود: با این حفاری‌ها میزان ذخیره معدن در عیار حد 0.25 حداقل 50 درصد افزایش داشته است.
مدیر امور معدن مس سرچشمه با بیان اینکه تأثیر مستقیم این افزایش ذخیره بیشتر بر روی طرح‌های بلندمدت معدن است اظهار کرد: در کوتاه‌مدت نیز استراتژی معدن برافزایش 20 درصدی بهره‌وری سیستم باربری معدن در سال 94 بوده است که تاکنون طبق برنامه پیش‌بینی‌شده پیش رفته‌ایم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به این هدف بزرگ نائل شویم.
وی با اشاره به اینکه تولید معدن شامل تولید ماده معدنی سولفوری، اکسیدی و باطله است تصریح کرد: در حال حاضر مجموع تولید بخش دولتی و پیمانکاری در سه شیفت کاری در حدود 180 هزار تن در روز است که حدود 85 هزار تن آن خاک سولفوری است.
وی درباره مسائلی که بر سر افزایش تولید و توسعه معدن در منطقه مس کرمان وجود دارد، گفت: صرف‌نظر از نیروی متخصص و ماهر، میزان تولید معدن ارتباط مستقیم با تجهیزات اصلی تولید، کامیون، بیل و دستگاه‌های حفاری، دارد.
وی افزود: نوسازی این ناوگان که در سال‌های اخیر مورد توجه بوده است در کنار بحث تأمین قطعات تأثیر فراوانی در افزایش تولید دارد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد