آلومینیوم و مس

برآورد شبکه فاکس نیوز امریکا از معادن مس ایران

برآورد شبکه فاکس نیوز امریکا از معادن مس ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- شبکه تلویزیونی فاکس نیوز امریکا اعلام کرد، بر اساس برآوردها ارزش ذخایر عظیم معدنی ایران از قبیل مس، سنگ آهن، روی و سرب، حدود ۷۰۰ میلیارد دلار است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- شبکه تلویزیونی فاکس نیوز امریکا اعلام کرد، بر اساس برآوردها ارزش ذخایر عظیم معدنی ایران از قبیل مس، سنگ آهن، روی و سرب، حدود 700 میلیارد دلار است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، تارنمای شبکه تلویزیونی یاد شده همزمان با سفر دکترحسن روحانی به اروپا درهفته جاری و امضای قراردادهای تجاری با شرکت‌های غربی برای توسعه بخش‌های اقتصادی کشور ازجمله بخش معدن، نوشت، پس ازسال‌ها تحریم اقتصادی و انزوای بین‌المللی، ایران قصد دارد یکی ازثروتمندترین کشورهای جهان شود و ظرفیت‌های آن بسیار فراتر از نفت است.
"ربکا کلر" تحلیلگر فناوری شرکت گلوبال اینتلیجنس امریکا واقع در تگزاس به فاکس نیوز گفت: ایران به طور باور نکردنی یک کشور غنی از منابع معدنی است.
وی افزود: به دلیل کیفیت بالای معادن ایران و هزینه بهره‌برداری به نسبت پایین آنها، ظرفیت‌ها در این بخش قابل ملاحظه است.
ایران بیش از سه هزار معدن فعال دارد که اغلب در مالکیت بخش خصوصی است که این معادن شامل مس، آهن و عناصر کمیاب خاکی سنگین هستند.
کلر با اشاره به ظرفیت معدنی ایران در نزدیکی مرز افغانستان و تمامی خط الراسی که وسط این کشور را می‌کاود، گفت: معادن ایران در همه جای این کشور پراکنده‌اند.
وی ادامه داد: ایرانی‌ها همچنین از معادن عناصر خاکی کمیاب نیز بهره‌برداری می‌کنند، اما هنوز در مراحل اولیه آن هستند.
فاکس نیوز نوشت، سرمایه گذاریهای مشترک در زنجیره تولید فولاد درجنوب ایران نیز از جمله قراردادهای منعقده با ایتالیا است.
این شبکه تلویزیونی همچنین اعلام کرد، انتظار می‌رود تهران برای انجام فاز دوم پروژه سالکو، بزرگ‌ترین کارخانه ذوب آلومینیوم ایران، با ایتالیایی‌ها و چینی‌ها قرارداد ببندد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد