معدن

کارشناس ارشد اکتشافات در گفت‌وگو با معدن نیوز پیش‌بینی کرد:

معدن ۱۵ماه پس از رفع تحریم‌ها رونق می‌گیرد

معدن ۱۵ماه پس از رفع تحریم‌ها رونق می‌گیرد
کارشناس ارشد اکتشافات شرکت صبا میهن گفت: رفع تحریم‌های ایران مقوله بسیار پر اهمیتی است که بر بخش معدن و صنایع معدنی ایران هم تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت اما اعتقاد بسیاری بر این است که رفع تحریم‌ها اثرات زود بازده ندارد (حداقل تا ۶ ماه) و بر روی بخش معدن هم تا ۱۵ ماه آینده اثری نخواهد داشت.
  بزرگنمايي:

کارشناس ارشد اکتشافات شرکت صبا میهن گفت: رفع تحریم‌های ایران مقوله بسیار پر اهمیتی است که بر بخش معدن و صنایع معدنی ایران هم تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت اما اعتقاد بسیاری بر این است که رفع تحریم‌ها اثرات زود بازده ندارد (حداقل تا 6 ماه) و بر روی بخش معدن هم تا 15 ماه آینده اثری نخواهد داشت.
اکبر حضرتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: هرچند با از بین رفتن تحریم‌ها شور و هیجان زودگذری در بسیاری از حوزه‌ها به وجود خواهد آمد اما واقعیت این است که نتایج واقعی پس از چند ماه مشخص می‌شود.
وی افزود: این مسئله چند دلیل اساسی دارد نخست اینکه بخش عمده این رکود بر عوامل جهانی استوار است چرا که سابقه نداشته که به یکباره تمام عناصر بدین صورت افت قیمت داشته باشند.
وی تصریح کرد: دلیل دوم به دلیل رکود داخلی ایران است که بخش عمده آن به قوانین و تعرفه‌های بی‌حساب و کتاب و سخت وزارت صنعت، معن و تجارت بازمی گردد..
حضرتی تاکید کرد: دلیل سوم هم به ساختار و چارچوبهایی بازمی گردد که به درستی برای معدنکاری در ایران تعریف نشده است بنابراین عوامل بیرونی تاثیر‌گذار نیست و باید ابتدا مشکلات داخل کشور برطرف شود.
این کارشناس حوزه اکتشاف خاطر نشان کرد: پساتحریم تنها طلا می‌تواند در بخش تاثیر‌گذار باشد و در سایر موارد بندرت شاهد این تاثیر‌گذاری خواهیم بود. بنابراین تنها طلا و بعضی از عناصر استراتژیک (عناصر نادر خاکی )که در ایران روی انها کمترکار شده می‌تواند شهد شیرن پساتحریم را بچشد و در بقیه موارد تا 15ماه اینده چشم‌انداز روشنی وجود نخواهد داشت.
وی عنوان کرد: بنابراین برای این که برجام برای معادن ایران مثمر ثمر واقع شود و بتوانیم نتایج مثبت آن را به طور ملموس درک کنیم، باید تمام زمینه‌های داخلی را فراهم کرده و موانع و مشکلات را تا حد امکان برطرف کنیم زیرا در غیر این صورت از بین رفتن تحر یم‌ها برای ما سود آور نخواهد بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد