آلومینیوم و مس

ذخیره قطعی ۵۵ میلیون تنی معدن مس کهنگ

ذخیره قطعی ۵۵ میلیون تنی معدن مس کهنگ
پایگاه خبری معدن نیوز- معدن مس کهنگ ۵۵ میلیون تن ذخیره قطعی سولفور مس دارد که عیار آن بالغ بر ۰/۳۸درصد است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معدن مس کهنگ 55 میلیون تن ذخیره قطعی سولفور مس دارد که عیار آن بالغ بر 0/38درصد است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، رضا اصفهانی‌پور مجری طرح معدن مس کهنگ اصفهان با بیان اینکه این معدن از نوع زیرزمینی است و در 65 کیلومتری جنوب شهرستان اردستان واقع شده است، گفت: فعالیت‌های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران در این معدن از سال 1389 آغاز شد و با توجه به نیاز جهت اکتشافات تکمیلی و اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعالیت‌های اکتشافی هم‌اکنون در مرحله تکمیل اکتشافات است.
وی افزود: علاوه بر اکتشافات سطحی، حفر 79 حلقه گمانه به متراژ کلی حدود 40 هزار متر نیز انجام شده است.
مجری طرح معدن مس کهنگ درباره ذخایر مس این معدن گفت: در پی انجام عملیات حفر 79 گمانه ذخیره قطعی معدن حدود 55 میلیون تن با عیار متوسط 0/38 درصد و ذخیره احتمالی به میزان 55/4 میلیون تن با عیار 0/16 درصد برآورد شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: ذخیره قابل استخراج این معدن حدود 34 میلیون تن با عیارمتوسط 0/38 درصد است که به صورت زیرزمینی و به روش Block Caving استخراج خواهد شد.
اصفهانی پور درخصوص تولید سالانه در این معدن گفت: تولید سالانه مس کهنگ بر اساس 36 هزار تن کنسانتره با عیار 26 درصد در نظر گرفته شده است که این تولید براساس استخراج سالانه 3 میلیون تن کانسنگ به مدت 13 سال طراحی شده است.
اصفهانی پور با بیان اینکه مجوز اکتشاف تکمیلی به‌ مدت 2/5 سال، از خرداد 94، از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده، اظهار کرد: علاوه بر انجام مطالعات زیست محیطی، موافقت مشروط کمیته استانی سازمان محیط‌زیست درخصوص معدن و کارخانه نیز اخذ شده است.
وی افزود: همچنین فعالیت‌ها در مورد اخذ مجوز سد باطله با توجه به تغییر برنامه سد باطله از CTD به روش انباشت باطله خشک نیز در حال پیگیری است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد