فولاد و آهن

بومی‌سازی دستگاه عرض سنج در خط اصلاح ۲ ناحیه نورد سرد

بومی‌سازی دستگاه عرض سنج در خط اصلاح ۲ ناحیه نورد سرد
پایگاه خبری معدن نیوز- یک دستگاه عرض سنج با فناوری بومی و قابل رقابت با انواع مشابه خارجی، پس از عملیات طراحی و ساخت با موفقیت در خط اصلاح ۲ ناحیه نوردسرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

 پایگاه خبری معدن نیوز- یک دستگاه عرض سنج با فناوری بومی و قابل رقابت با انواع مشابه خارجی، پس از عملیات طراحی و ساخت با موفقیت در خط اصلاح 2 ناحیه نوردسرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، رییس واحد خطوط نهایی نورد سرد با اعلام این که این تجهیز با همکاری دانشگاه اصفهان و واحد بومی‌سازی و اتوماسیون و ابزار دقیق خطوط نهایی ساخته و به کار گرفته شد، افزود: این عرض سنج به منظور کنترل پیوسته عرض ورق، که از پارامترهای مهم برای مشتریان این خط است، ساخته شده و از جمله مشخصات این سیستم، ارتباط با سیستم اتوماسیون (PLC )خط توسط شبکه اترنت است.
مظاهری ادامه داد: این تجهیز اطلاعات کلاف را از PLC دریافت و به ازای هر کلاف یک فایل Excel که حاوی گراف تغییرات عرض بر حسب طول کلاف است، ذخیره و آرشیو می‌کند. همچنین مقدار لحظه‌ای و واقعی عرض در هر لحظه در اختیار PLC قرار می‌گیرد که می‌تواند در برنامه اتوماسیون خط مورد استفاده قرار گیرد.
وی در خصوص قابلیت‌های دیگر این عرض سنج بومی‌سازی شده افزود: پیش از این در سایر خطوط فولاد مبارکه از دستگاه‌های عرض سنج خارجی برای اندازه گیری عرض ورق استفاده می‌شد که به نور پس زمینه نیاز داشت و همین امر باعث افزایش احتمال خطا به دلیل لرزش ورق می‌شدکه احتمال خطا و خرابی تجهیز به دلیل همین لرزش ورق نیز بیشتر بود. ضمن اینکه این تجهیز به کالیبراسیون مداوم، تعمیرات و اجرای تعمیرات برنامه‌ریزی شده نیاز ندارد.
مظاهری با تأکید بر اینکه روش اندازه گیری عرض ورق در این تجهیز برای نخستین بار بر مبنای پردازش تصویر و نور لیزری می‌باشد تصریح کرد: دقت بالای اندازه گیری عرض، عدم نیاز به منبع نور در زیر ورق، کاهش احتمال آسیب دیدن تجهیز در اثر برخورد ورق و حذف امکان خطا به دلیل ارتعاشات ورق و همچنین قیمت بسیار پایین نسبت به خرید خارجی از مزایای این نوع عرض سنج بومی‌سازی شده است.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد