فولاد و آهن

برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۸ میلیون تن محصولات فولادی

برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۸ میلیون تن محصولات فولادی
پایگاه خبری معدن نیوز- براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، میزان صادرات محصولات فولادی کشور باید به ۱۸ میلیون تن برسد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- براساس سند چشم‌انداز 1404، میزان صادرات محصولات فولادی کشور باید به 18 میلیون تن برسد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، بر اساس سند چشم‌انداز 1404 و با توجه به طرح‌های در حال اجرا توسط بخش دولتی و خصوصی، پیش‌بینی شده 55 میلیون تن فولاد تولید شود که از این میزان، 37 میلیون تن به مصرف داخلی و 18 میلیون تن صادر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، تا پایان سال 93، ظرفیت فولاد خام 24 میلیون تن و ظرفیت محصولات فولادی 33 میلیون تن بوده و اکنون طرح‌های توسعه مختلفی توسط ایمیدرو و بخش خصوصی از جمله 7 طرح فولادی استانی، طرح‌های توسعه شرکت‌های فولادی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان و غیره، در حال اجراست. همچنین، ایمیدرو طرح‌های فولادی جدیدی طی 2 سال اخیر برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه چابهار، بندرعباس و عسلویه تدوین کرده است. بخش خصوصی نیز با اجرای طرح‌های فولادی، نقش قابل توجهی در تکمیل زنجیره صنعت فولاد و دستیابی به اهداف مذکور خواهد داشت.
براساس برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای دستیابی به این هدف، «توسعه صنایع آهن و فولاد با برقراری توازن در زنجیره استخراج معدن تا تولید محصول نهایی به منظور پوشش کامل نیاز داخل»، «صادرات به کشورهای هدف و حداکثر‌سازی مزیت اقتصادی»، «به کارگیری فناوری‌های روز دنیا» و نیز «اولویت قراردادن مناطق منطبق با دسترسی به منابع و بازارهای داخلی و خارجی کشور» مورد توجه قرار خواهد گرفت.
بنا به این گزارش، تا پایان امسال صادرات حدود 3 میلیون تن محصولات فولادی برنامه‌ریزی شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد