معدن

سفر گروه سرمایه‌گذاری و تجاری استرالیا به ایران

سفر گروه سرمایه‌گذاری و تجاری استرالیا به ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- سفیر استرالیا در تهران از آمادگی هیات‌های تجاری سرمایه‌گذاری این کشور برای سفر به ایران خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- سفیر استرالیا در تهران از آمادگی هیات‌های تجاری سرمایه‌گذاری این کشور برای سفر به ایران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، پائول فولی (Paul Foley) در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام خبر فوق تصریح کرد: وزیر دولت فدرال در «تجارت و سرمایه گذاری» استرالیا در راس این هیات اقتصادی به ایران سفر می‌کند که مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ معدنی، صنایع معدنی، صنعتی و تجاری استرالیا در آن حضور خواهند داشت.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این سفر، تا ما می‌(اردیبهشت) – که پیش از نیمه نخست سال 2016 خواهد بود- انجام می‌شود.
سفیر استرالیا همچنین از تصمیم اتاق بازرگانی آن کشور برای تاسیس دفتر اقتصادی در ایران (تهران) خبر داد و تصریح کرد: دولت و شرکت‌های استرالیایی از فرصت‌های اقتصادی بازار ایران آگاهی دارند و توسعه همکاری‌های اقتصادی با این کشور جذابیت ویژه‌ای برای آنان دارد.
پائول فولی به جایگاه شرکت‌های مطرح معدنی دنیا اشاره کرد و گفت: تنها چند کشور همچون برزیل، کانادا و ایالات متحده ‌هستند که شرکت‌های معدنی به بزرگی شرکت‌های استرالیا دارند، از همین رو حضور شرکت‌های استرالیایی سبب ایجاد تحولی چشمگیر در توسعه روابط دو کشور در بخش معدن می‌شود.
به گفته سفیر استرالیا، دو طرف آینده خوبی برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی خواهند داشت.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این دیدار، ‌از حضور شرکت‌های استرالیایی در ایران استقبال کرد و گفت: دعوتنامه‌ای از سوی وزیر صنعت معدن و تجارت ایران برای وزیر معادن استرالیا ارسال شده است.
مهدی کرباسیان تصریح کرد: تمایل داریم پیش از سفر هیات اقتصادی استرالیا، مقامات و روسای شرکت‌های بزرگ آن کشور نیز در همایش‌های تخصصی آهن و فولاد و همچنین همایش چشم‌انداز فولاد (IMIS) ایران حضور یابند.
وی تاکید کرد: همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اطلاعات معدنی، تحقیق و توسعه و همچنین فناوری از اولویت بالاتری نسبت به حوزهای دیگر برخوردار است.
کرباسیان در عین حال گفت: شرکت‌های استرالیایی باید برای حضور در بازار ایران سریع تر از وضعیت فعلی، ‌اقدام کنند تا از رقابت با شرکت‌های اروپایی و شرق آسیا عقب نمانند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد