- نوشته شده توسط:
-
سه شنبه ۱ دي ۱۳۹۴ - ۲:۰۶:۰۹ PM
-
۱۳۴۸ بازديد
-
چاپ
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اقدامات اساسی ذوب آهن اصفهان جهت بهینهسازی شبکه توزیع و فروش محصولات فولادی جهت جلب رضایت و اعتماد بیشتر مشتریان را تشریح کرد.
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اقدامات اساسی ذوب آهن اصفهان جهت بهینهسازی شبکه توزیع و فروش محصولات فولادی جهت جلب رضایت و اعتماد بیشتر مشتریان را تشریح کرد.
احمد صادقی در دیدار با رییس اتحادیه آهن فروشان کشور، رییس اتحادیه آهن فروشان اصفهان و دیگر فعالان این حوزه از سیاستهای جدید ذوب آهن در راستای جلب رضایت و اعتماد بیشتر مشتریان، امنیت سرمایه در این حوزه از طریق تضمین سرمایهگذاری خبر داد که موجب اطمینان سرمایهگذاران بابت خرید محصولات ذوب آهن اصفهان میشود.
وی امنیت بازار برای سرمایهگذاران را بسیار ضروری دانست و گفت: ذوب آهن در این راستا سیاست هجینگ ( پوشش ریسک ) در فروش را دنبال میکند به نحوی که سرمایه گذارانی که محصولات این شرکت را خریداری میکنند از حداقل سود تضمین شده برخوردار شوند و در صورت کسب سود بیشتر نیز، این منفعت به سرمایهگذار میرسد.
وی افزود: بدین منظور و جهت بهره گیری از ابزارهای مالی لازم، بنگاههای مالی و اقتصادی نیز به کار گرفته میشوند. ضمن اینکه اگر هیچ نهاد مالی در این امر مشارکت نکرد، ذوب آهن آمادگی لازم برای این تضمین را دارد.
صادقی با اشاره به افزایش 4 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن در هفته گذشته گفت: این افزایش قیمت و همچنین رفع تحریمهای کشور که به گفته مسئولان در ماه ژانویه به طور کامل انجام خواهد شد، نوید رونق بازار محصولات فولادی را میدهد و به ویژه با تلنگر به بازار ساختوساز، شاهد احیای بازار مقاطع ساختمانی خواهیم بود.
وی تغییرات اساسی در شیوههای فروش و اهتمام جدی درجهت مشتری مداری را از دیگر اولویتهای این شرکت ذکر کرد و گفت: در گذشته، ذوب آهن اصفهان تنها فروشنده مقاطع ساختمانی در کشور بود اما اکنون شاهد شکل گیری کارگاههای نوردی در کشورهستیم بنابراین باید شیوههای فروش خود را تغییر دهیم. در این راستا مشتری مداری و حمایت و پشتیبانی از مشتری از زمان فروش تا تحویل کالا از اهمیت اساسی برخوردار است.
تغییر در سبدهای محصولات و کوچک کردن این سبدها متناسب با تقاضای مشتریان از دیگر سیاستهای جدید فروش ذوب آهن است که مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: باید سبدها را به گونهای تعریف کنیم که تمام تجار و فعالان این حوزه بتوانند محصولات ذوب آهن را خریداری کنند چرا که سبدهای بزرگ، فروش این محصولات را به چند خریدار خاص منحصر میسازد.
مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از ایجاد رقابت ناسالم، فروش از طریق تامین اعتبار که تا کنون جهت پرداخت بدهیهای این شرکت صورت میگرفت، متوقف میشود و همه محصولات تنها از طریق ذوب آهن قابل خریداری خواهد بود تا مشتریان اصلی محصولات این شرکت آسیب نبینند.
صادقی با رد هرگونه انحصار در فروش محصولات ذوب آهن از جمله نوع محصول، نوع سبد، قیمت و غیره گفت: هیچ انحصاری برای فروش محصولات این شرکت وجود ندارد و هیچ شرکت، فرد یا گروهی از امتیاز خاص یا انحصار برخوردار نیست. در این راستا همه تعاونیها و اتحادیههای آهن فروشی که در شهرهای مختلف کشور فعالیت میکنند میتوانند به صورت مستقیم به ذوب آهن مراجعه کره و همکاری لازم با آنها صورت میگیرد.
وی توجه به صادرات را در شرایط رکود فعلی بازار محصولات بسیار مهم دانست و گفت: تلاش میکنیم صادرات سالانه ذوب آهن را به بیش از یک میلیون تن افزایش دهیم و بدین منظور به دنبال ایجاد نمایندگی هایی در کشورهای مختلف جهان هستیم که در این راستا پذیرای فعالان این بازار در بخش صادرات میباشیم و از آنها دعوت میکنیم دراین حوزه مهم با ذوب آهن مشارکت کنند.
وی یکی دیگر از سیاستهای برون مرزی ذوب آهن را خرید واحدهای نوردی در کشورهای حوزه خلیج فارس ذکر کرد و گفت: از این طریق میتوان با ارسال بیش از یک میلیون شمش به این کارگاهها، عملیات نورد را در همان کشورها انجام داد که در راستای توسعه صادرات نقش مهمی ایفا میکند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکی دیگر از سیاستهای این شرکت را استفاده از توانمندی و تخصص منابع انسانی این شرکت جهت حضور در پروژههای مختلف دانست و گفت: در این راستا با شهرداری اصفهان مذاکرات خوبی صورت گرفت است و بر این اساس اقداماتی انجام میشود.
مدیرعامل ذوب آهن بر اجرای سیاستهای مربوط به کاهش قیمت تمام شده محصولات این شرکت نیز تاکید کرد و گفت: کاهش هزینههای تولید از طریق استفاده از مواد اولیه مرغوب و ارزان، تغییر در روند تولید از جمله استفاده از آهن اسفنجی به جای قراضه، قیمت تمام شده محصولات این شرکت را به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد.
shortlink:
https://www.madannews.ir/Fa/News/12868
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...