رویدادها و گزارش های ویژه

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم معارفه رییس سازمان نظام مهندسی معدن

سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است

سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است و باید سطح کارها و اقدامات خود را از مرحله پیمانکار و مهندسی مشاور ارتقا داده و به عنوان یک بازوی مشورتی قوی برای وزارت صنعت، معدن وتجارت تبدیل شود تا بخش معدن ارتقا یابد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سازمان نظام مهندسی معدن مغز متفکر معدن کشور است و باید سطح کارها و اقدامات خود را از مرحله پیمانکار و مهندسی مشاور ارتقا داده و به عنوان یک بازوی مشورتی قوی برای وزارت صنعت، معدن وتجارت تبدیل شود تا بخش معدن ارتقا یابد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، ‌مهندس محمد رضا نعمت‌زاده درمراسم تودیع و معارفه روسای روسای اسبق و جدید سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان این مطلب افزود: سازمان نظام مهندسی معدن و سایر تشکل‌های معدنی کشور باید در انجام سیاستگذاری‌های معدنی و تعیین نقشه راه معادن به وزارتخانه یاری رسانند.
به گفته مهندس نعمت‌زاده ؛ در شورای مشورتی معدن که هر سه هفته یکبار در این وزارتخانه با حضور تشکل‌های معدنی برگزار می‌شود از نظرات پیشکسوتان و صاحبنظران بخش معدن استفاده می‌شود.
وی افزود: کار سازمان نظام مهندسی معدن تنها نظارت بر پیمانکاران و دفاتر فنی معدنی نیست بلکه این سازمان باید به دنبال اقدامات کلان واساسی همچون جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معدن باشد.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ضمن تشکر از عملکرد رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن، گفت: تقاضا دارم در دوره پنجم این سازمان بتواند یک و یا چند قدم نسبت به دوره چهارم پا فراتر بگذارد بطوریکه در محتوای دروس معدن دانشگاهها ورود کند.
مهندس نعمت‌زاده با اشاره به تاکید ات رهبر معظم انقلاب بر رشد علمی کشور گفت: رشد علمی تنها ارائه مقالات علمی نیست بلکه این مقالات باید به ارزش افزوده ؛ اشتغالزایی و ایجاد صنایع دانش‌بنیان کمک کند.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه با بیان اینکه خیر و برکت تشکل‌های صنعتی ومعدنی بر کشور بیش از دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی است؛ افزود: کار پیشرفته صنعت و معدن به غیر از تشریک مساعی و همکاری بخش دولتی و خصوصی شدنی نیست.
 وزیر صنعت ؛ معدن وتجارت در ادامه گفت: وجود انضباط لازم در بخش معدن کشور می‌تواند تلفات انسانی احتمالی را کاهش دهد.
به گفته مهندس نعمت‌زاده ؛ دقت در عمل، گزارش دهی به موقع، تجزیه وتحلیل علمی از مرحله اکتشاف تا بهره‌برداری و استخراج می‌تواند به بهره‌وری بیشتر در بخش معدن بیانجامد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن نیز گفت: سازمان نظام مهندسی معدن بازوی اجرایی بخش معدن است و باید مسائل معدنکاران با حضور متخصصین معدنی در محل معدن حل وفصل شود.
‌ نادر اسماعیلی دهج افزود: افزایش بهره‌وری بخش معدن، افزایش ارزش افزوده بخش معدن ؛ ترویج اصول فنی و مهندسی در فعالیت‌های معدنی ؛ تعامل سازمان نظام مهندسی معدن با سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی؛ برگزاری دورهای آموزشی کاربردی برای فعالان معدنی را پررنگتر می‌سازد.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن سازمان جوانی است، افزود: خواسته بیش از 32 هزارنفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن در سراسر کشور این است که دولت وظایف غیر حاکمیتی بخش معدن را به این سازمان تفویض کند.
وی در ادامه گفت: سازمان نظام مهندسی معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدنی به عنوان دو بال برای اوج گرفتن بخش معدن کشور محسوب می‌شوند.
برپایه این گزارش ؛ «هرمز ناصر نیا» رییس اسبق سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه انجام کار مهندسی به عهده مهندسین متخصص است تا بیشترین سود را نصیب صاحب معدن گند؛ گفت: بطور الزام هر سرمایه داری نمی‌تواند یک معدنکارخوبی باشد چرا برای ورود به این بخش داشتن سرمایه کافی نیست.
رییس اسبق سازمان نظام مهندسی معدن در ادامه گفت: طی 47 سال سابقه در بخش معدن و 12 سال سابقه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن دغدغه اساسی حاکمیت اصول فنی و علمی در بخش معدن را داشتم.
وی در ادامه گفت: برخی از معدنکاران مخالف کاراصولی هستند و نباید وزارت صنعت، معدن وتجارت تحت فشار این گروه قرار گیرند.
به گفته ناصر نیا؛ امروزه نظام مهندسی معدن درصدد است تا همه فعالیت‌های معدنی به‌صورت کاملا فنی انجام گیرد تا برای کشور درآمد خوبی حاصل نموده و معدنکاران نیز به رفاه نسبی برسند.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد