معدن

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معادن ایران در استرالیا

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معادن ایران در استرالیا
پایگاه خبری معدن نیوز- فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز بخش معدن و صنایع معدنی ایران در «کنفرانس بین‌المللی معادن و منابع» استرالیا ارائه می‌شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز بخش معدن و صنایع معدنی ایران در «کنفرانس بین‌المللی معادن و منابع» استرالیا ارائه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، در این کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی که از 19 تا 22 آبان جاری (10 تا 13 نوامبر) به مدت 4 روز در استرالیا برگزار می‌شود، مرکز همایش‌های شهر ملبورن ایالت ویکتوریا میزبان بزرگان معدنی دنیا است. مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدور در روز افتتاحیه، سخنرانی با موضوع «فرصت‌های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران» و همکاری با شرکت‌های خارجی را برعهده دارد. رییس هیات عامل ایمیدرو، اواخر مرداد ماه امسال از سوی وزیر معادن و انرژی ایالت ویکتوریا برای حضور در این همایش دعوت شده بود.
کنفرانس بین‌المللی معدن و منابع (IMARC) سال 2015 از سوی ایالت ویکتوریا استرالیا برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین شرکت‌های بخش معدن دنیا در آن حضور دارند. این کنفرانس از سوی لیلی اَمبروسیو وزیر انرژی و معادن آن ایالت افتتاح می‌شود و شرکت‌های بزرگ جهانی همچون بی.اچ.بیلیتون، ریوتینتو، اِی.تی.سی ویلیامز (مهندسی، ‌زمین شناسی)، وودساید(حوزه انرژی)، ‌فورتسکیو متالز و... در آن به سخنرانی می‌پردازند. نشست‌های این کنفرانس به صورت عمومی و تخصصی، در دو نوبت صبح و عصر با موضوعاتی همچون انرژی و معدن، سرمایه‌گذاری در نوآوری ها، بازیافت، فناوری و...‌ برگزار می‌شود.
 طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی استرالیایی ها، تنها در بخش ارائه برنامه ها، 90دقیقه فرصت برای معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری معادن ایران اختصاص داده شده این در حالی است که متوسط زمان تخصیص داده شده برای شرکت‌های حاضر در این کنفرانس، 15 دقیقه تا یک ساعت است.
علاوه بر این، برگزاری نشست‌های تخصصی برای حوزه معادن ایران با غول‌های معدنی دنیا از جمله بی.اچ.بیلیتون، ریوتینتو و... از جمله دیگر برنامه هایی است که برای بخش ایران منظور شده است. شرکت‌های بزرگ معدنی که از دو سال گذشته تاکنون برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایران اعلام آمادگی کرده اند، در خلال 10 سال گذشته فعالیتی در کشورمان نداشتند. اکنون طبق رایزنی‌های صورت گرفته این شرکت‌ها علاوه بر مشارکت در طرح ها، آماده ارائه فناوری برای اجرا پروژه‌ها در ایران شده‌اند.
در کنفرانس سال 2015 معدن و منابع که در استرالیا برگزار می‌شود تعدادی از شرکت‌های بزرگ معدنی، سرمایه‌گذاری و.. از ایران نیز حضور دارند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد