صنایع معدنی

فولاد مبارکه اصفهان صادر کننده نمونه ملی شد

فولاد مبارکه اصفهان صادر کننده نمونه ملی شد
پایگاه خبری معدن نیوز- در همایش روز ملی صادرات که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، فولاد مبارکه اصفهان صادر کننده نمونه ملی سال ۹۴ شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- در همایش روز ملی صادرات که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، فولاد مبارکه اصفهان صادر کننده نمونه ملی سال 94 شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه این مراسم کسب این موفقیت را مرهون تلاش جمعی مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه خواند و با اشاره به اهمیت صادرات غیر نفتی تصریح کرد: نمی‌توان کشوری با 75 میلیون نفر جمعیت را بدون تولید اداره کرد، اتکا به درآمدهای صرف نفتی نوعی خام فروشی است و خام فروشی حراج منابع خدادادی است.
وی افزود: فولاد مبارکه با تولید 50 درصد فولاد کشور و صادرات 1.5 میلیون تن محصول در سال، بازار خوبی را در اختیار دارد و هر محصولی را که بخواهد می‌تواند به هر نقطه از جهان که مایل باشد صادر کند چراکه تقریباً نفوذ خوبی در بازارهای خارجی دارد و به واسطه نمایندگی‌هایی که در کشورهای مختلف اروپایی مانند ایتالیا و آلمان در اختیار دارد، تجار معروفی در سراسر جهان در حال همکاری با فولاد مبارکه هستند که دامنه این همکاری‌ها از شرق تا غرب گسترش یافته است.
سبحانی با اشاره به برنامه های بلند مدت تولید در فولاد مبارکه و اهمیت تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا گفت: در سند چشم انداز برای کشور، دستیابی به تولید سالانه 55 میلیون تن فولاد پیش‌بینی شده و این در حالی است که امروز تولید سالانه حدود 20 میلیون تن است و با توجه به نقش 50 درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور، هدف دستیابی به تولید حدود 20 میلیون تن است که برای دستیابی به این هدف سه فاز طراحی شده تا بدین ترتیب در فاز اول طی دو تا سه سال آینده ظرفیت تولید خود را تا حدود 12 میلیون تن افزایش دهیم.
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: در فاز دوم مقرر شده تولید فولاد مبارکه به حدود 16 میلیون تن برسد و در نهایت در فاز سوم تا سال 1404 به تولید 20 تا 22 میلیون تن دست یابیم. دراین میان تولید محصولات دارای ارزش افزوده نیز از اولویت بالاتری برخوردارند و تلاش داریم تولیدات خود را به این سمت هدایت کنیم.
سبحانی در خصوص میزان صادرات فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت در سال 1392 حدود یک میلیون و 18 هزار تن به ارزش500 میلیون دلار صادرات داشت که این رقم در سال 1393 به یک و نیم میلیون تن به ارزش750 میلیون دلار رسید.در شش ماهه اول سال جاری نیز با این که سال بسیار بدی برای صنعت فولاد به شمار می‌رود حدود 750 هزار تن صادرات داشته‌ایم.
رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد در خصوص دغدغه ها و موانع موجود در صادرات فولاد گفت: اگر دشواری‌های موجود بر سر راه صادرات را در نظر بگیریم میتوان به طور کلی آنها را به دو گروه سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کرد.بخش نرم افزاری بیشتر به بحث قوانین و مقررات و نقش و عملکرد دولت مربوط می‌شود که خوشبختانه در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد .به عبارت دیگر امروز هیچ محدودیتی در خصوص صادرات نداریم اما بحثی که وجود دارد اینست که با افزایش مصرف داخل ، دولت برای مدیریت بازار داخل صادرات را محدود می‌کند که در این شرایط انتظار می‌رود درحالت معکوس مشوق هایی در نظر گرفته شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد