صنایع معدنی

کنترل هزینه ها و تولید محصولات کیفی تنها راه حضور در بازارهای جهانی

کنترل هزینه ها و تولید محصولات کیفی تنها راه حضور در بازارهای جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گردهمایی مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه ضمن ارایه گزارش کاملی از وضعیت تولید و فروش فولاد در جهان، عملکرد شرکت در شش ماه اول سال ۹۴ را تبیین کرد.
  بزرگنمايي:




پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گردهمایی مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه ضمن ارایه گزارش کاملی از وضعیت تولید و فروش فولاد در جهان، عملکرد شرکت در شش ماه اول سال 94 را تبیین کرد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز ،‌ بهرام سبحانی در این جلسه گفت: در شرایطی که اوضاع کنونی فولاد در جهان شرایط بحرانی را سپری می کند و به نظر می رسد این بحران تا اواسط سال آینده با همین شدت ادامه یابد، خوشبختانه فولاد مبارکه توانسته است با همت و تلاش کارکنان خود و تولید محصولات کیفی و صادرات آن به بازارهای جهانی همچنان خود را در شرایط رقابتی حفظ کند.
وی افزود: روند ارتقای مقوله ایمنی طی سال های اخیر در فولاد مبارکه  در بحث  ضریب تکرار و ضریب شدت حوادث از شرایط خوبی برخوردار شده اما هنوز جای کار داریم و می طلبد که با اتخاذ تدابیر مناسب، ضریب تکرار و شدت حوادث را بهبود دهیم . بدیهی است بهترین حالت وقتی است که حوادث جزئی و کلی شرکت به صفر برسد.
سبحانی در این رابطه گفت: در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شاخص براساس برنامه تولید تختال بدون عیب 89 درصد بوده که در عملکرد  واقعی به 90.8 درصد رسیده ایم . همچنین در نورد سرد و تولید محصولات پوشش دار مطابق با سفارش شاخص ما 91.3 درصد بوده که عملکرد واقعی این بخش نیز به 92.3 درصد رسیده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه به ارائه آمار تولید در نیمه اول سال 94 پرداخت و گفت : گندله سازی فولاد مبارکه طی مدت مذکور با تولید 3 میلیون و 957 هزار تن نسبت به برنامه، 3 درصد جلوتر و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 2 درصد رشد داشته است.
در بخش آهن اسفنجی میزان تولید در واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه و سبا در مجموع به 3 میلیون و 788 هزار تن رسیده است که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، 3درصد رشد را نشان میدهد.
وی میزان تولید تختال در فولاد مبارکه و سبا را 3 میلیون و 106 هزارتن اعلام کرد و افزود: با این میزان تولید در نیمه اول سال جاری یک درصد از برنامه جلوتر هستیم. در همین حال تولید محصولات گرم در فولاد مبارکه و سبا در مدت مذکور به 2 میلیون و 919 هزار تن  رسیده است. در تولید محصولات سرد به 689 هزارتن رسیده ایم و در تولید محصولات پوشش دار به 178 هزار تن تولید دست یافته ایم.
سبحانی میزان تولید محصولات کیفی فولاد مبارکه در نیمه اول سال جاری را 844 هزار تن اعلام کرد و گفت: با این میزان تولید 22 درصد از برنامه جلوتر  و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 5 درصد رشد را شاهد هستیم،‌دربخش حمل محصول نیز 2 میلیون و 729 هزار تن محصول حمل شده است.
وی میزان تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان درنیمه نخست سال جاری را  625 هزار تن اعلام کرد و گفت :در شش ماه اول سال 94 طبق برنامه باید 2 میلیون و 165 هزار تن فروش داخلی داشته باشیم که به دلایل شرایط موجود بر بازار 85 درصد برنامه محقق شده است .
مدیر عامل فولاد مبارکه در خصوص صادرات محصولات فولاد مبارکه این چنین گفت:  از نظر صادرات در پی هدفگذاری جسورانه صادرات 1.5 میلیون تن محصول در سال 93 و برای سال 94 نیز همین مقدار را مد نظر قراردادهایم که تا پایان شهریورماه سال جاری حدود 747 هزار تن یعنی تقریباً 50 درصد برنامه محقق شده است که به واقع در شرایط موجود با توجه به مشکلات خاصی که در بازار داخل و صادرات وجود دارد می توان گفت صادرکردن این میزان محصول عملکرد خوبی است.
وی در همین رابطه تصریح کرد:  63 درصد از این میزان محصول به بازارهای اروپایی ، 29 درصد خاورمیانه و 8 درصد به خاور دور صادر شده که طبق آمار موجود، صادرات فولاد مبارکه به بازارهای اروپایی 10 درصد رشد را نشان میدهد.
سبحانی دلیل رشد صادرات محصول به بازارهای اروپایی را کیفیت بسیار خوب محصولات  فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت در اتحادیه اروپا به دلیل همین کیفیت مطلوب محصول از جایگاه خوبی برخورداریم.
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به میزان تولید فولاد خام در کشور در شش ماهه اول سال 94 تصریح کرد: به دلیل شرایط موجود در بازار، بیشتر تولید کنندگان داخلی نسبت به برنامه و نسبت به سال قبل خود با رشد منفی مواجه شدهاند این در حالیست که فولاد مبارکه با یک درصد رشد نسبت به برنامه ومشابه نیمه اول سال قبل تولید نموده که قابل تقدیر است.
دکتر سبحانی با استناد به گزارش ارایه شده از سوی مؤسسه جهانی آهن و فولاد گفت: این انجمن سال جاری را برای فولادسازان به گرداب مرگ تشبیه کرده ومتذکر شده است  به لحاظ قیمت و هزینه های تمام شده چنانچه فولاد سازان بتوانند این دو مؤلفه را متناسب با هم بالانس کنند، میتوان عبور از این پیچ سخت و روزهای بهتری را برای آنها متصور بود.
وی خاطر نشان کرد با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ایران شرکت‌هایی که نتوانند میزان تولید و هزینه های خود را مدیریت کنند، به مشکلات عدیده ای برخواهند خورد . باید واقع بین بود، درآمدها کاهش یافته و هزینه ها روبه فزونی گذاشته است و چنانچه هزینه ها مدیریت و کنترل نشود، بروز مشکل برای سازمانها اجتناب ناپذیر است.
مدیرعامل فولاد مبارکه سخنان خود را به ارائه راهکارهای قابل دسترس برای بقا در چرخه تولید و کورس رقابت اختصاص داد و گفت: باید با تولیدات کیفی با ارزش افزوده بالاتر، کاهش ضایعات، مدیریت و اولویت بندی هزینه ها، فروش ضایعات و اقلام مازاد، مدیریت و اولویت بندی پروژه ها و تسریع در تکمیل و راه اندازی پروژه ها، دست در دست هم دهیم و همچنان شرکت فولاد مبارکه را بعنوان یک بنگاه اقتصادی سودمند در کورس رقابت با سایر رقبای خارجی حفظ کنیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد