اخبار استان ها

خیز خوب آذربایجان غربی در بهره گیری از پتانسیل های معدنی

خیز خوب آذربایجان غربی در بهره گیری از پتانسیل های معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بالغ بر ۱۲ درصد ذخایر معدنی کشور و بیش از ۴۱ نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی قرار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جعفر صادق اسکندری اظهار داشت: حوزه‌ صنعت معدن و تجارت یک حوزه‌ وسیعی است که شاید بالغ بر 50 تا 60 درصد فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف را به خودش اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع آذربایجان غربی با توجه به این که استان منطقه‌ای کشاورزی است آن طور که شایسته است همانند سایر استان‌های صنعتی کشورمان به آن صورت پایه‌های صنعتی آن شکل نگرفته ولی خوشبختانه در این چند سال اخیر یک خیز خوبی برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در بخش معدن هم به همین صورت با توجه به پتانسیل‌های معدنی که در استان وجود دارد حرکت می‌کنیم و بالغ بر 12 درصد ذخایر معدنی کشور و بیش از 41 نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی قرار دارد که در حوزه‌ تجارت نیز به همین صورت با توجه به وجود مرزهای طولانی با کشورهای متعدد، وجود بازارچه‌ها و تأسیسات گمرکی ایجاب می‌کند که در این حوزه نیز فعالیت‌هایی انجام شود.

وی تصریح کرد: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری را در 3 محور به عنوان محورهای اصلی در بخش اقتصاد قرار داده است که هم در دولت گذشته و هم در دولت فعلی این کار شروع شده و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در حال حاضر نیز ادامه دارد.

اسکندری افزود: از سال 94 که قانون رفع موانع تولید از طرف مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد کمیته‌های فنی و کاری تشکیل شد و در سال 95 تقریباً 430 واحد اقتصادی استان از تسهیلاتی بالغ بر 450 میلیارد تومان برخوردار شدند.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات بانکی کار ساز شده و در حوزه‌ رفع مسائل مربوط به تأمین اجتماعی و مالیاتی و موضوعات مربوط به شرکت‌های خدمات رسان شاید به بیشتر از 70 یا 80 واحد صنعتی در طول یک سال گذشته گاز رسانی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی کار ساز شد و در حوزه‌ی رفع مسائل مربوط به تأمین اجتماعی، مسائل مالیاتی و موضوعات مربوط به شرکت‌های خدمات‌رسان شاید به بیشتر از 70 یا 80 واحد صنعتی در طول یک سال گذشته گازرسانی شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد