سنگ آهن و ذغال سنگ

افت ۱۰ درصدی قیمت سنگ آهن در بازار جهانی

افت ۱۰ درصدی قیمت سنگ آهن در بازار جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- کاهش ۱۰.۱ درصدی قیمت سنگ آهن وضعیت بازار این محصول را بار دیگر بحرانی تر کرد، به گونه ای که قیمت این محصول به ۴۴.۶ دلار بر تن رسیده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- کاهش 10.1 درصدی قیمت سنگ آهن وضعیت بازار این محصول را بار دیگر بحرانی تر کرد، به گونه ای که قیمت این محصول به 44.6 دلار بر تن رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز،‌ با توجه به آغاز سیر نزولی قیمت سنگ آهن از سال های گذشته، در حال حاضر بیشترین روند افت در دوران کاهش قیمت، تجربه شده است.
در واقع در دو سال گذشته افت قیمت سنگ آهن با روندی سینوسی همراه بوده است. با این حال تا یک هفته گذشته با قیمت 60 دلار بر تن به فروش می رسید اما با تغییر وضعیت بورس چین و روند کاهشی آن شرکت های معدنی و فولادی این کشور را بی تاثیر نگذاشت و در نهایت به افت قیمت جهانی سنگ آهن انجامید. چراکه چین با تولید بیش از 800 میلیون تن فولاد در سال به بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده این محصول در جهان تبدیل شده است، از این رو قیمت‌های جهانی سنگ آهن به شدت تحت تاثیر وضعیت تولید و عرضه فولا این کشور قرار می‌گیرد.
به گزارش ماینینگ، این بیشترین درصد کاهش تاریخ قیمت سنگ آهن است. حال با این قیمت بخش زیادی از تولیدکنندگان  این محصول در محدوده ضرر قرار می گیرند.
آمار ارائه شده از صادرات در هفته گذشته نشان می دهد رشد صادرات سنگ آهن کشور چین در ماه ژوئن به میزان 1.8 درصد بوده است.
بانک پو بی اس UBS سوییس به تازگی در گزارشی، سطح شکست قیمت برای شرکت‌ها را ارائه کرده که برای فورتسکیو چهارمین تولیدکننده سنگ آهن دنیا قیمت سنگ اهن 44 دلار... و برای شرکت Mount Gibson حدود 49 دلار و همچنین برای شرکت BC Iron کانادا 52 دلار در نظر گرفته است که با توجه به وضعیت عیار این تولیدات می تواند در بازارهای مختلف قیمت گذاری شود. حال با توجه به اینکه اقتصاد دو کشور استرالیا و برزیل بر محور تولیدا ت معدنی و سنگ اهن قرار دارد کاهش قیمت این محصول در هفته های اخیر موجب کاهش ارزش پول این کشورها در مقابل دلار شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد