سرب و روی

معدن سرب و روی انگوران تا ۱۲ سال ذخیره دارد

معدن سرب و روی انگوران تا ۱۲ سال ذخیره دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد: این معدن درحال‌حاضر، ۹ میلیون تن ذخیره دارد و حداکثر تا ۱۲ سال آینده قابل استخراج خواهد بود.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد: این معدن درحال‌حاضر، 9 میلیون تن ذخیره دارد و حداکثر تا 12 سال آینده قابل استخراج خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، منصور شبانی گفت: معدن انگوران حدود 60 سال قدمت و سابقه بهره‌برداری دارد و تا پیش از انقلاب اسلامی به صورت محدود مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود اما پس از آن، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، استخراج از این معدن به صورت رو باز و گسترده آغاز شد.
وی ادامه داد: استخراج خاک انگوران در بخش‌های زیرزمینی و روباز انجام می‌شود. در «بخش روباز»، استخراج ماده معدنی سرب و روی کربناته و مخلوط سولفوره کربناته و در «بخش زیرزمینی» بیشتر ماده معدنی سولفوره استخراج خواهد شد.
مدیرمجتمع سرب و روی انگوران خاطر نشان کرد: بر اساس طراحی‌های صورت گرفته، قرار است 2 میلیون تن از کل ذخیره باقیمانده در بخش زیرزمینی و 7 میلیون تن از بخش روباز استخراج شود.
وی ادامه داد: معدن انگوران، جایگاه ویژه‌ای برای ایران در بخش سرب و روی سطح جهان ایجاد کرد و اکنون 2 میلیون و 400 هزار تن ظرفیت فرآوری و تولید شمش در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این واحد 750 هزار تن در امسال ماده معدنی استخراج خواهد کرد.
به گفته شبانی، معدن انگوران نمی‌تواند خاک مورد نیاز کل ظرفیت فرآوری ایجاد شده در کشور را تامین کند و براساس سهمیه بندی مصوب، 83 درصد ماده معدنی استخراج شده این معدن در استان زنجان و 17 درصد در سایر استان‌ها توزیع می‌شود.
وی افزود: صنعتگران از زمان خاتمه ذخیره خاک معدن انگوران آگاهی دارند و برای حفظ جایگاه خود در این عرصه تلاش می‌کنند و ما مطلعیم که به دنبال پیدا کردن ظرفیت‌های جایگزین در داخل و خارج از کشور هستند.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در ادامه به وجود 30 میلیون تنی ذخیره سنگ تراورتن در این معدن اشاره کرد و گفت: در فاز نخست، پروانه بهره‌برداری برای 12 میلیون تن در حال صدور است.
وی ادامه داد: در این معدن، 650 نفر به طور مستقیم مشغول به کارند که 550 نفر به عنوان پیمانکار استخراج بخش روباز فعالیت می‌کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد