فولاد و آهن

رکورد بهره‌برداری از پاتیل چدن فولادسازی شکست

رکورد بهره‌برداری از پاتیل چدن فولادسازی شکست
پایگاه خبری معدن نیوز- به همت تلاشگران مدیریت نسوز و همکاری بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان، رکورد ۱۷۰۰ ذوب در بهره‌برداری از پاتیل چدن فولادسازی به ثبت رسید.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- به همت تلاشگران مدیریت نسوز و همکاری بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان، رکورد 1700 ذوب در بهره‌برداری از پاتیل چدن فولادسازی به ثبت رسید.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، علیرضا صالحیان مدیر نسوز شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: از پاتیل چدن فولادسازی برای انتقال چدن مذاب از میکسر به کنورتور استفاده می‌شود که اصلاح طرح نسوز و بهبود در لایه ایمنی سبب افزایش چشمگیر بهره برد اری از آن می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این ناحیه رکورد 1399 ذوب ثبت شده بود، افزایش 21 درصدی استحکام پاتیل نسبت به رکورد قبلی را حاصل افزایش دقت در نسوزکاری لایه ایمنی و کاری ذکر کرد.
محمدرضا میرزابیکی سرپرست تعمیرات نسوز ناحیه فولاد نیز تغییرات صورت گرفته در پاتیل چدن را در جهت افزایش ضریب اطمینان این پاتیل و کاهش ریسک بهره‌برداری به خصوص در ذوب‌های بالا دانست که امکان بهره‌برداری حداکثری از لایه کاری را با کمترین ریسک فراهم کرده است. وی اصلاح طرح نسوز لایه کاری و تغییر طرح لایه ایمنی پاتیل چدن از آجر به لایه مونولتیک و همچنین بهره‌برداری مطلوب بخش فولادسازی را از دلایل ثبت این رکورد دانست.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد