بانک و بیمه

بیمه ها هم تمایل به نفتی شدن دارند/ حوزه معادن در ساختار اقتصادی کشور تقویت شود/ نظام بیمه به بخش معدن ورود منااسبی داشته باشد

بیمه ها هم تمایل به نفتی شدن دارند/ حوزه معادن در ساختار اقتصادی کشور تقویت شود/ نظام بیمه به بخش معدن ورود منااسبی داشته باشد
پایگاه خبری معدن نیوز - بیمه سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک در حوزه معادن جزو مفقودی‌های صنعت بیمه در بخش معادن بوده که امیدواریم با ورود بیمه‌ها به این حوزه‌، میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌های سودآور معدن و فراورده‌های معدنی نیز بیشتر شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف معادن نظیر سرمایه‌گذاری،‌ تولید و ریسک آن توجه داشته و در آن حضور پیدا کند، گفت:‌ صندوق‌های بیمه سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک در حوزه‌های تولیدی به‌خصوص معادن جزو نیازهای رونق‌گیری و توسعه معادن کشور بوده تا راه ورود سرمایه‌گذار به حوزه معدن و صنایع معدنی با وجود بیمه‌های ریسک و سرمایه‌گذاری، باز شود.

وی ادامه داد: صنعت بیمه امروز سکان‌دار پیشران اقتصادی در تمامی حوزه‌های اقتصادی بوده‌اند و شاهد هستید که برای ورود سرمایه‌گذار به کشورمان پس‌از برجام نیز شرکت‌های بیمه‌ای روز دنیا مانند ساچه و ... ابتدا به کشور ورود می‌کنند.

بهرامن با انتقاد از اینکه بیمه‌ها نیز بیشتر تمایل به نفتی شدن دارند،‌ تاکید کرد: زمانی که یک اقتصاد بوی نفت بگیرد،‌ طبیعتا دولت‌مردان و تمامی میل اقتصاد به سمت نفت می‌رود و بیمه‌ها نیز از این قضیه مستثنا نخواهند بود اما با توجه به اینکه دیگر بخش‌های اقتصادی در زمان تحریم نفتی کمی رونق گرفتند،‌ این انتظار وجود دارد که حوزه معادن نیز در ساختار اقتصادی کشور تقویت شود و نظام بیمه‌ای نیز ورود مناسبی را به این بخش داشته باشند.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به فعالیت‌صندوق بیمه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی اظهار کرد: سرمایه این صندوق تا ابتدای فعالیت دولت یازدهم تنها هفده میلیارد تومان بوده اما رقم این صندوق امروز به بیش از 110 میلیارد تومان افزایش یافته که از این رو باید فعالیت‌های بیمه‌ای در پوشش سرمایه‌گذاری نیز بیشتر شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد