بانک و بیمه

اففتاح شعبه صندوق توسعه ملی بانک صنعت و معدن

اففتاح شعبه صندوق توسعه ملی بانک صنعت و معدن
پایگاه خبری معدن نیوز- شعبه صندوق توسعه ملی بانک صنعت و معدن طی مراسمی با حضور علی اشرف افخمی، رییس هیأت‌ مدیره و مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران مستقل این بانک و مسئولان ارشد صندوق توسعه ملی افتتاح شد.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- شعبه صندوق توسعه ملی بانک صنعت و معدن طی مراسمی با حضور علی اشرف افخمی، رییس هیأت‌ مدیره و مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران مستقل این بانک و مسئولان ارشد صندوق توسعه ملی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، علی اشرف افخمی در این مراسم با اشاره به این که افتتاح شعبه مزبور با هدف توسعه فعالیت بانک و خدمت‌رسانی بیشتر به صنعتگران و تولیدکنندگان کشور انجام شده ابراز امیدواری کرد که این حرکت بتواند با تکیه بر مطالعات کارشناسی انجام شده به نتایج مطلوب در راستای کمک به توسعه اقتصادی کشور دست یابد.
وی گفت: ایجاد شعبه این بانک در محل صندوق توسعه ملی به دنبال تفاهم انجام شده میان بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی صورت گرفته و این بانک در نظر دارد با ارتقاء سطح تعامل خود با صندوق بتواند از منابع آن صندوق در مسیر تأمین مالی طرح‌های صنعتی کشور بهره‌مند شود.
به گفته افخمی، در سال گذشته بانک صنعت ومعدن توانسته اعتباری بالغ بر ٢ میلیارد و دویست میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای ٧٠ طرح صنعتی گشایش کند.
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن تصریح کرد: در امسال قراردادی بالغ بر ٤ میلیارد دلار بین این بانک و صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات به طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی منعقد شده است.
افخمی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مؤثر صنایع کوچک و متوسط در کمک به توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در کشور تأکید کرده و ایجاد معاونت بانکداری صنایع کوچک و متوسط در بانک را از مجموعه اقدامات بانک در راستای حمایت از صنایع یاد شده دانست.
وی با اشاره به این که بانک صنعت ومعدن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای است افزود: بانک‌های توسعه‌ای که تعدادشان در سطح جهان تقریبا به ٥٠٠بانک می‌رسد عموماً توسط دولت‌ها تأسیس شده‌اند و در مسیر سیاست دولت‌ها حرکت می‌کنند.
وی در تشریح عملکرد بانک صنعت ومعدن در راستای تأمین مالی طرح‌های زیرساختی گفت: این بانک تاکنون از محل خط اعتباری چین مبلغ ٥ میلیارد دلار برای طرح‌های یاد شده تأمین اعتبار کرده است.
افخمی افزود: در بخش لجستیک‌، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار برای قطار سریع السیر تهران‌–‌قم و قم- اصفهان توسط این بانک گشایش یافته است.
این مدیرارشد بانکی در راستای سایر خدمات ارائه شده‌ی این بانک بیان کرد: از آنجاکه صنعت ما با مشکل کم آبی مواجه است مطالعات لازم در خصوص ٣ طرح آب شیرین‌کن به پایان رسیده و به زودی تأمین مالی ٣٠٠ میلیون دلاری برای طرح‌های مزبور انجام خواهد شد.
 وی در اشاره به تأمین مالی صنایع نیروگاهی گفت: در این زمینه ٢٠٠ میلیون یورو برای نیروگاه سیرجان و ٢٣٠ میلیون یورو برای نیروگاه بهبهان توسط بانک صنعت ومعدن گشایش اعتبار صورت گرفته است.
افخمی در مراسم یاد شده از برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط این بانک به منظور برگزاری همایشی تحت عنوان "بررسی نقش بانک‌های توسعه‌ای در فرآیند توسعه اقتصادی کشورها" خبر داد که در اواخر خرداد ماه امسال، با همکاری دانشگاه تهران و شرکت جمعی از صاحب‌نظران خارج از کشور برگزار خواهد شد.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد