صنایع معدنی

اکتشاف ‌اقتصادی طلا با افزایش قیمت طلا

اکتشاف ‌اقتصادی طلا با افزایش قیمت طلا
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت طلا ، اکتشاف ذخایری با PPm ۱ در ایران صرفه اقتصادی دارد.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت طلا ، اکتشاف ذخایری با PPm  1 در ایران صرفه اقتصادی دارد.
روزبه سرمد  در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه در ایران تا ذخیره احتمالی 300 تن طلا شناسایی شده است، گفت:‌ هزینه اکتشاف در معادن طلا نسبت به سایر معادن فلزی بیشتر است. از این رو مقیاس معادن بزرگ برای فلزاتی همچون سنگ آهن ذخیره ای 50 میلیون تنی است اما برای معادن طلا این ذخیره به 10 تن می رسد.
وی ادامه داد: از این رو بخش خصوصی در معادن طلا به تازگی فعالیت خود را گسترش داده و هم اکنون در استان های زنجان، آذربایجان شرقی، خراسان و ... بر روی محدوده های طلا فعالیت می کند، چراکه ایران دارای تقریبا 300 تن ذخیره احتمالی و 100 تن ذخیره قطعی طلاست و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به وجود آورده است.
مدیرکل اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با نگاه به توان اکتشافی ایران و صرفه اقتصادی پروژه های طلا تصریح کرد: در گذشته اکتشاف و استخراج معادن طلا به دلیل اینکه قیمت این فلز چندان زیاد نبود صرفه اقتصادی نداشت. به گونه ای که فقط معادنی که  PPM آن بیش از 10 بود صرفه اقتصادی داشت زیرا هزینه اکتشافات در معادن طلا بسیار بالاست و برای هر تن طلا به هزینه ای یک میلیارد تومانی نیاز است. البته به نسبت میزان ذخیره ماده معدنی هزینه اکتشافی معادن متفاوت خواهد بود.
به گفته سرمد، در سال های اخیر سازمان زمین شناسی توانسته به فناوری ها و دانش فنی مورد نیاز برای اکتشافات طلا دست یابد، با این حال هزینه اکتشافی این نوع ماده معدنی همچنان بالاست.
وی با تاکید بر اینکه ایران هنوز توان ساخت کارخانه های فراوری را ندارد، افزود: با وجود اینکه ایران در بخش اکتشاف و استخراج طلا توانمندی های خوبی را بدست آورده است. با این حال هنور در ساخت واحدهای فراوری شمش طلا نیازمند همکاری با شرکت های خارجی است و نتوانسته در این بخش به خودکفایی دست یابد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد