سنگ آهن و ذغال سنگ

قیمت سنگ آهن به ۶۳ دلار رسید

قیمت سنگ آهن به ۶۳ دلار رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- سرانجام پس از ۵.۵ ماه قیمت سنگ آهن افزایش یافته و قیمت پایه آن برای تحویل فوری در بندر تیانجین به ۶۳ دلار در هر تن رسید که ۰.۸ درصد بیشتر از قیمت قبلی ۶۲.۵ دلار در هر تن است.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- سرانجام پس از 5.5 ماه قیمت سنگ آهن افزایش یافته و قیمت پایه آن برای تحویل فوری در بندر تیانجین به 63 دلار در هر تن رسید که 0.8 درصد بیشتر از قیمت قبلی 62.5 دلار در هر تن است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از سایت کیتکو(kitco) ، این محصول 3 درصد بیشتر از 61.1 دلار در هر تن سه و نیم هفته قبل است اما هنوز این ریسک وجود دارد که پس از سال 2009 برای نخستین بار به زیر 60 دلار در هر تن سقوط کند.
بیشتر تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت این کالا در مدت دو سال آینده بین 60 تا 65 دلار در هر تن خواهد بود اما برخی نیز معتقدند برای مدت موقتی قبل از اینکه قیمت به کف برسد، به 50 دلار هم خواهد رسید.
خبرها حاکی از این است که مجددا صنعت چین در ماه فوریه حالتی انقباضی به خود گرفته و انگیزه ای برای خریداران در بازار ایجاد نکرده است. اگر چه اعلام کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی چین در روز شنبه نور امیدی در دل این بخش دمیده است، فعلا باید با پایان زمستان منتظر رسیدن فصلی فعالیت های ساختمانی در چین بود و اگر تقاضا برای فولاد افزایش پیدا نکند، قیمت سنگ آهن نیز همچنان کاهشی خواهد بود.
قیمت سنگ آهن به دلیل عرضه مازاد و تقاضای آن در 12 ماه گذشته تنزل داشت. شرکت های بزرگ سنگ آهن مانند وآله و BHP با وجود کاهش سودشان همواره درصدد افزایش تولید در سال جاری هستند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد