ذغال سنگ

کاهش ۱۵ درصدی تولید زغالسنگ در معادن استرالیا

کاهش ۱۵ درصدی تولید زغالسنگ در معادن استرالیا
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت معدنی بزرگ کلنگور سویس اعلام کرد که به دلیل بازار ضعیف، قیمت های پایین و عرضه مازاد، تولید زغالسنگ خود را در معادن زغالسنگ استرالیا ۱۵ درصد کاهش می دهد.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت معدنی بزرگ کلنگور سویس اعلام کرد که به دلیل بازار ضعیف، قیمت های پایین و عرضه مازاد، تولید زغالسنگ خود را در معادن زغالسنگ استرالیا 15 درصد کاهش می دهد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از سایت ماینینگ، تاکنون این اقدام یکی از مهمترین واکنش ها نسبت به قیمت‌های پایین زغالسنگ توسط یکی از بزرگترین صادرکنندگان در جهان بود که این شرکت تصمیم گرفت پس از 3 هفته تعطیلات ابتدای سال جاری معادن خود را راه اندازی نکند.
تحلیلگران پیش بینی می کنند که این شرکت حدود 120 نفر نیروی انسانی خود را در 13 معدن زغالسنگ در استرالیا اخراج خواهد کرد. علاوه بر این تولیدات بعضی از معادن را کم کرده و اجرای پروژه های خود را به تاخیر خواهد انداخت. در مدت 5/2 سال گذشته این شرکت 3 هزار کارگر خود را در معدن زغالسنگ استرالیا اخراج کرده است.
کلنگور در سال جاری از میزان سرمایه گذاری هایش در معادن 6.5 تا 8.5 میلیارد تن خواهد کاست که از پیش بینی قبلی 7.9 میلیارد تن کمتر است.
کل تولید سالانه شرکت در استرالیا 100 میلیون تن است. میزان صادرات زغالسنگ در سطح جهانی سالانه 1.1 میلیارد تن است. دلیل دیگر کاهش تولید زغالسنگ افت تقاضای آن است.
مصرف سوخت فسیلی در چین ( بزرگترین مصرف کننده در جهان) در سال 2014 برای نخستین بار در مدت 14 سال کاهش پیدا کرد.
کاهش قیمت نفت و گاز نقش مهمی در کاهش تقاضای زغالسنگ داشته است چون بعضی از مصرف کنندگان در زمان ارزان تر شدن قیمت یک سوخت نوع مصرف خود را تغییر می دهند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد