اخبار استان ها

احداث کارخانه شمش طلا در سیستان و بلوچستان

احداث کارخانه شمش طلا در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران گفت: از ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع کل فعالیت‌های اکتشافی ۵۰ هزار کیلومتر مربع در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته و بدین صورت رتبه اول اکتشاف به این استان اختصاص یافته است.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران گفت: از 200 هزار کیلومتر مربع کل فعالیت‌های اکتشافی 50 هزار کیلومتر مربع در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته و بدین صورت رتبه اول اکتشاف به این استان اختصاص یافته است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، عملیات جدید اکتشافی که از دی ماه گذشته در کشور آغاز شده با همکاری ایمیدرو، ‌معاونت معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن وتجارت و سازمان زمین شناسی انجام می‌شود. این طرح قرار است در مدت 3 سال با بودجه 1200 میلیارد تومانی پیاده می‌شود.
علی‌ اصغرزاده در جلسه بررسی فعالیت‌های این سازمان که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های گسترده اکتشافی، کارگاه‌های آموزشی برای آموزش نیروهای متخصص بومی استان برگزار شده است.
اصغر زاده با بیان این که فاز اول اکتشافات استان که شامل شناسایی و پی جویی می‌شود در چهار پهنه به اتمام رسیده است، تصریح کرد: طی این مرحله از عملیات‌های اکتشافی در سیستان و بلوچستان 143 اندیس در نوار مرزی، بیش از 40 اندیس در منطقه سراوان و 25 اندیس در پهنه آنتیموان کشف شده است.
مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت: در کنار این فعالیت‌های گسترده، اکتشاف تفصیلی طلا در سیاه جنگل را در حال انجام داریم که با افزایش اکتشاف و ذخایر طلا در آن منطقه و سایر مناطق استان بتوانیم به مرحله احداث کارخانه شمش طلا در سیستان و بلوچستان برسیم.
وی با تاکید بر این که دانش ایجاد کارخانه تولید شمش طلا در کشور بومی شده و طی دو ماه گذشته کارخانه تولید شمش طلا را در زرشوران آذربایجان غربی راه‌اندازی کرده ایم، افزود: اندیس‌های شناخته شده طی عملیات‌های اکتشافی استان عمدتا شامل فلزات مس، طلا، آنتیموان، سرب و روی و زغال سنگ است.
وی روند فعالیت‌های اکتشافی در استان را بر اساس آمارها اینگونه اعلام کرد: در سطح کشور در زمینه اکتشاف، استان سیستان و بلوچستان رتبه یک را دارد و این سازمان هدف خود را در این استان قرار داده تا با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، این نتایج منجر به کشف ذخایر مناسب و ایجاد صنایع معدنی شود.
مدیر اکتشاف سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران به موضوع صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق از شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو است و آمادگی دارد که جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و معدن به این سرمایه‌گذاران نیز تسهیلات پرداخت کند و استان سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه با فراهم شدن فرصت مناسب از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد