سرب و روی

طرح سولفوره انگوران در مراحل پایانی

طرح سولفوره انگوران در مراحل پایانی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران جدیدترین وضعیت اجرای طرح سولفوره این معدن را تشریح و زمان بهره‌برداری را اواخر سال ۱۳۹۴ اعلام کرد.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران جدیدترین وضعیت اجرای طرح سولفوره این معدن را تشریح و زمان بهره‌برداری را اواخر سال 1394 اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، منصور شبانی اظهار کرد: بیش از 90 درصد اهداف تعیین شده در عملیات اجرایی طرح سولفوره انگوران محقق شده است.
وی با بیان اینکه توده معدنی در انگوران در دو بخش زیرزمینی (طرح سولفوره) و روباز قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است در بخش روباز معدن حجم باطله برداری بیشتر شده و هزینه‌های استخراج افزایش یابد، برای جبران افزایش هزینه‌ها و همچنین کاهش احتمالی میزان استخراج از بخش روباز معدن، طرح بهره‌برداری از ذخیره زیرزمینی تهیه و اجرا شد.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران ادامه داد: مطالعات راه‌اندازی بخش زیرزمینی انگوران در سال 1383 آغاز و عملیات اجرایی و احداث تونلها از سال 1384 آغاز شد. با حفر رمپ ارتباطی بین تونلهای دو افق در این ذخیره، عملیات پیشروی و آماده‌سازی تونلهای دسترسی به ماده معدنی در ترازهای مختلف در مراحل پایانی قرار دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به چهار هزار متر حفاری فضای زیرزمینی به صورت تونل دسترسی، رمپ و دستهای اصلی و فرعی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه با توجه به پیشروی‌های انجام شده و کسب اطلاعات جدید از کمیت و کیفیت ماده معدنی و سنگهای دربرگیرنده، نسبت به بازبینی و به روزرسانی طرحهای قبلی اقدام شده است.
شبانی ادامه داد: در کنار اجرای برنامه‌های آماده سازی، استخراج ماده معدنی از این ذخیره زیرزمینی نیز صورت می‌گیرد به گونه‌ای که 15 تا 20 درصد از میزان استخراج پیش‌بینی شده برای مرحله بهره‌برداری، هم اکنون در حال استخراج است.
وی با بیان اینکه با اتمام عملیات آماده‌سازی تونل‌ها و سایر حفاری ها، از اواخر سال 1394 بهره‌برداری از این طرح آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در زمان بهره‌برداری کامل، سالانه 120 تا 150 هزار تن ماده معدنی از این ناحیه استخراج می‌شود.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اظهار کرد: مجموع ماده معدنی قابل استخراج در طرح فعلی سولفوره انگوران حدود دو میلیون تن برآورد می‌شود که شامل بخشهای اکسیدی، سولفوره و مخلوط اکسیده و سولفوری است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد