اکتشاف و ماشین آلات

انتشار نقشه راه علوم زمین و معدن استان‌ها تا پایان سال

انتشار نقشه راه علوم زمین و معدن استان‌ها تا پایان سال
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: نقشه راه علوم زمین ومعدن مربوط به ۳۱ استان کشور که تحلیل و معرفی قابلیت ها، زیرساخت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در هر استان است، تا پایان امسال منتشر می‌شود.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: نقشه راه علوم زمین ومعدن مربوط به 31 استان کشور که تحلیل و معرفی قابلیت ها، زیرساخت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در هر استان است، تا پایان امسال منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، رضا جدیدی افزود: تهیه و انتشار نقشه راه علوم زمین و معدن استان‌ها تا پایان امسال عملی خواهد شد و این گزارش‌ها و انتشارات با هدف بسترسازی لازم برای سرمایه‌گذاری بخش معدن و اکتشاف مواد معدنی در سطح کشور منتشر می‌شود.
وی اضافه کرد: لازمه سرمایه‌گذاری در بخش معدن داشتن اطلاعات کافی است و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان تولیدکننده اطلاعات پایه در کشور برای رونق بخشی و اثرگذاری این اطلاعات را منتشر می‌کند.
به گفته جدیدی، نقشه راه علوم زمین و معدن قابلیت استان‌ها را از نقطه نظر مسائل زیربنایی زمین شناسی و معدن و زیرساخت‌های عمرانی مطالعه می‌کند و این مجموعه مسیر روشنی را پیش روی سرمایه گذاران، معدنکاران و صنعتگران قرار می‌دهد.
وی گفت: علاوه براین به کمک مجموعه مزبور قابلیت معدنی، توانمندی گردشگری و ژئوتوریسم، زیرساخت‌های عمرانی مانند راه‌های دسترسی، انرژی، مبادلات گمرکی و غیره ترسیم می‌شود و ما را به سمت چگونگی سرمایه‌گذاری هدایت می‌کند.
جدیدی خاطرنشان کرد: براساس نقشه یادشده زمینه‌های سرمایه‌گذاری با اولویت بندی مناسب به سرمایه‌گذار پیشنهاد می‌شود و در واقع این مجموعه مرجعی مناسب برای تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، صنعتگران، کشاورزان و فعالان محیط زیست با نگاه ویژه به بخش معدن محسوب می‌شود.
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور سال گذشته طی توافقنامه‌ای با سازمان ایمیدرو و معاونت امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت اکتشافی بر روی 200 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را طی مدت 3 سال متعهد شده است.
ایران از نظر تنوع مواد معدنی در سطح جهان رتبه دهم را دارد و از لحاظ میزان ذخایر جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد