اخبار استان ها

معدن‌داری در ایران هنوز به شیوه سنتی است

معدن‌داری در ایران هنوز به شیوه سنتی است
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن گفت: متأسفانه هنوز در معدن داری به شیوه سنتی عمل می‌کنیم و به فعالیت صنعتی نرسیده‌ایم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهرداد اکبریان اظهار داشت: صنعت و معدن در راستای یکدیگر قرار دارند بنابراین باید صنایع و کارخانه‌ها را در کنار معادن و مواد موردنیاز آن به کار گرفت تا از نظر تأمین مواد خام اولیه با مشکل دوری راه مواجه نشوند و قیمت تمام شده آن‌هم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه معدن به عنوان موضوعی کلان و بالادستی مطرح است، ابراز کرد: از دولت می‌خواهیم تا با وارد کردن تجهیزات مدرن مورد نیاز حوزه اکتشاف، به کاهش هزینه‌های این بخش کمک کند.

رئیس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن با بیان اینکه به دنبال اکتشاف و شناسایی معادن موردنیاز احداث صنایعی مانند فولاد، کانی‌های غیرفلزی و غیره هستیم، اظهار داشت: با این اقدام می‌توانیم شاهد رشد و توسعه صنایع و معادن باشیم.

اکبریان بیان اینکه ما نباید به خام فروشی روی بیاوریم، ابراز کرد: دولت از معادن ما می‌خواهد که فعالیت کنند و این امر موجب شده تا معادن ما با استخراج بیش از ظرفیت فعالیت کنند و منجر به مازاد تولید و در نتیجه خام فروشی و صادرات آن می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها مدیریت ریسک و بحران نیز به دانشجویان این رشته آموزش داده شود، ابراز کرد: از دولت می‌خواهیم تا با واردات تجهیزات موردنیاز حوزه اکتشافات به کاهش هزینه‌های حاصل از آن کمک کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد