اخبار استان ها

بومی‌سازی ۸۵۰ قلم از تجهیزات فولاد مبارکه

بومی‌سازی ۸۵۰ قلم از تجهیزات فولاد مبارکه
پایگاه خبری معدن نیوز- بومی سازی ۸۵۰ قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه ( اقلام خرید خارجی) در سال ۹۳ در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- بومی سازی 850 قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه ( اقلام خرید خارجی) در سال 93 در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: با تلاش های این شرکت تاکنون 477 قطعه برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شده و یا تامین داخلی شده که در 3 بخش ماشین آلات و قطعات یدکی، مواد مصرفی و مواد اولیه است.
محمد رجایی ماموریت بومی سازی فولاد مبارکه را ساخت یا تامین اقلام مورد نیاز شرکت در داخل کشور متناسب با قابلیت‌های موجود داخلی با حفظ کیفیت و زمان مطلوب ذکر کرد و افزود: در چشم انداز 5 ساله این شرکت تهیه و تکمیل مدرک فنی برای 60 هزار "متریال کد" پیش بینی شده که در طی 5 فاز در حال انجام است.
وی درباره فرایند ذکر شده گفت: فاز نخست فرایند شناسایی، دسته بندی تخصصی، اولویت بندی و آماده سازی، فاز دوم تهیه و تکمیل مدارک فنی در راستای بومی سازی، فاز سوم شناسایی سازندگان و مذاکره فنی با آنها، فاز چهارم استعلام و سفارش و فاز پنجم ساخت و کنترل فرایند آن ، انجام اصلاحات احتمالی ، تست گرم و تهیه کتابچه نهایی انجام می شود.
رجایی اظهار امیدواری کرد : با توجه به رویکرد مسئولان فولاد مبارکه نسبت به بومی سازی ، در آینده نزدیک با برنامه ریزی های انجام شده شاهد بومی سازی و تامین 100 درصدی تجهیزات و اقلام موردنیاز صنعت فولادکشور در داخل باشیم و حتی بتوانیم دانش فنی خود را در این زمینه صادر کنیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد