معدن

بررسی پیش نویس جدید نقشه راه معدن به بعد از تصویب بودجه در صحن موکول شد/ بخش هایی که اظهار نظر نکردند حق گلایه ندارند

بررسی پیش نویس جدید نقشه راه معدن به بعد از تصویب بودجه در صحن موکول شد/ بخش هایی که اظهار نظر نکردند حق گلایه ندارند
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس گفت: بخش خصوصی و افرادی که در موضوع نقشه راه معدن علیرغم ارسال یک نسخه به آنها، اظهارنظر نکردند، حق ندارند پس از این گلایه کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، داریوش اسماعیلی، رئیس دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی و رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس با اشاره به بررسی پیش نویس نقشه راه معدن در فراکسیون معادن و صنایع معدنی، گفت: بلافاصله پس از این جلسه پیش نویس نقشه راه معدن را برای 15 نفر از فعالان معدن در بخش خصوصی شامل نظام مهندسی معدن، شرکت ملی صنایع مس، کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، انجمن سنگ آهن ایران، کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران، مجموعه های بزرگ همانند مدیریت گل گهر و چادرملو و معاونان قبلی وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کردیم.

رئیس دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی افزود: از بخش خصوصی درخواست شد که ظرف مدت 10 روز نظرات خود را ارائه دهند که برخی از آنها نظرات خود را مطرح کردند، اما بخش عمده آنها نظرات خود را مطرح نکردند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما می خواهیم از نظرات بخش خصوصی برای تدوین نقشه راه معدن و برنامه 4 ساله وزارت صنعت برای اجرای آن استفاده کنیم، ادامه داد: بخش خصوصی عمدتا نظرات خود را ارائه نکردند، لذا زمانی که نقشه راه معدن تدوین شد آن زمان دیگر بخش خصوصی نقد و گلایه ای نداشته باشد، چراکه ما می خواستیم تمامی مجموعه های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی به ویژه بخش خصوصی فعال تر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه معدن یکی از مهمترین نماینده های بخش معدن است، یادآور شد: خانه معدن در این زمینه بررسی های لازم را انجام داده اما تصور ما این بود که افرادی که حساسیت دارند و می خواهند در نقشه راه نقش داشته باشند در این زمینه اظهار نظر می کنند.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، افزود: افرادی که در موضوع نقشه راه معدن اظهارنظر نکردند حق ندارند پس از این گلایه کنند، حتی اگر کسی نظری نداشته به صورت کتبی به ما ابلاغ می کرد که در این زمینه نظری ندارند.

رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایمیدرو پیش نویس جدید نقشه راه برای ما ارسال کرده است، ادامه داد: مقرر شده در اولین فرصت در اولین هفته پس از تصویب بودجه جلسه ای برای بررسی این موضوع برگزار شود تا مورد به مورد این نقشه راه مصوب شود.

رئیس دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلسه ای درباره نقشه راه معدن و صنایع معدنی برگزار کردیم که اگر لازم باشد این نقشه راه در دولت مصوب می شود، همچنین با رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بحث هایی صورت گرفته که نوبخت اعلام کرد که در راستای طرح ها اعتبارات را تخصیص می دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد