فولاد و آهن

کرباسیان : زمینه حضور سرمایه گذاران در صنعت فولاد فراهم است

کرباسیان : زمینه حضور سرمایه گذاران در صنعت فولاد فراهم است
پایگاه خبری معدن نیوز-معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با حمایت مجلس شورای اسلامی ، ایمیدرو می تواند با بخش خصوصی داخلی و خارجی مشارکت کند ضمن اینکه قادر خواهد بود از صندوق توسعه ملی وام ارزی برای سرمایه گذاران دریافت کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با حمایت مجلس شورای اسلامی ، ایمیدرو می تواند با بخش خصوصی داخلی و خارجی مشارکت کند ضمن اینکه قادر خواهد بود از صندوق توسعه ملی وام ارزی برای سرمایه گذاران دریافت کند.
به گزارش معدن نیوز مهدی کرباسیان روز سه شنبه در آیین افتتاح چهارمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار افزود: ایمیدرو از هر نوع سرمایه گذاری در زنجیره فولاد از اکتشاف، استخراج و سایر تولیدات این بخش حمایت می کند.
وی در این همایش که علاوه بر معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و همچنین بزرگان صنعت فولاد جهان در آن حضور داشتند، اظهار داشت: ایران مزیت های زیادی برای رشد و توسعه صنعت فولاد دارد که از جمله آنها انرژی و مواد اولیه است.
کرباسیان ادامه داد: وظیفه ای که دولت به ایمیدرو محول کرده ، جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی ، ایرانیان مقیم خارج و سرمایه گذاران خارجی است که پیش زمینه های آن فراهم شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو دو منطقه ویژه معدنی و فلزی خلیج فارس و منطقه پارسیان و لامرد را در اختیار دارد که محل مناسبی برای سرمایه گذاری در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد برای تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. ضمن اینکه اخیرا با موافقت شورای عالی مناطق آزاد 2500 هکتار به مساحت این محدوده افزوده شده است.
وی ارزش ذخایر شناخته شده معدنی کشور تاکنون را 700 میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: در صورت انجام کارهای اکتشافی وسیع ، می توان این رقم را تا چند برابر افزایش دارد که در این زمینه ایمیدرو درنظر دارد در 200 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام دهد که ارزش ذخایر کشور را تا دو سال آینده به دوبرابر رقم فعلی افزایش خواهد داد.
کرباسیان همچنین فراهم شدن زیرساخت هایی مانند آب ، برق ، گاز و ... برای تقویت بخش معدن را از اولویت های ایمیدرو برشمرد و گفت: در این زمینه همواره جلساتی در ایمیدرو برگزار و پیگیری می شود.
وی آمار تولید فولاد خام ایران را در ده ماهه سال جاری 13 میلیون تن ذکر کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد بیشتر است که امیدواریم به رقم های بالاتری برسیم.

سومین ال.سی طرح های فولادی
کرباسیان همچنین به اجرای 7 طرح فولاد استانی اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 طرح از طرح های مذکور گشایش اعتبار شده و طرح فولاد نی ریز نیز در هفته آینده گشایش اعتبارمی شود و ال.سی بقیه طرح ها هم تا پایان امسال باز شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ایمیدرو در کنار تمام تشکل ها درحوزه فولاد آمادگی دارد سرانه تولید و مصرف فولادکشور را افزایش دهد.
وی افزود: ایمیدرو همچنین آماده است با استفاده از ابزارهای قانونی که برای سرمایه گذاران خارجی و مشترک دارد، زمینه های حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران را در صنعت فولاد فراهم کند.
کرباسیان اظهار داشت: با حمایت دولت شرکت ملی فولاد ایران از فهرست هیات واگذاری خارج شده است.
وی در پایان اجرای 7 طرح فولاد استانی و تدوین برنامه جامع صنعت فولاد را به عنوان دو برنامه مهم ایمیدرو بیان کرد.
رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود از صنعت فولاد به عنوان یک صنعت راهبردی در جهان نام برد و گفت: سرانه فولاد از شاخص های میزان صنعتی بودن یک کشور است.
کرباسیان افزود: ایران نیز با هدف صنعتی شدن و با توجه به برخورداری از انرژی و موقعیت جغرافیایی بی نظیر در توسعه صنعت فولاد تلاش می کند .
وی با بیان اینکه فولاد موتور محرکه صنایع ساختمانی ، صنعت و کشاورزی و تامین کننده مواد اولیه 1300 واحد صنعتی است، گفت: باایجاد یک واحد یک میلیون تنی می توان هزار شغل مستقیم و سه هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرد.
ایران با تولید سالانه بیش از 15 میلیون تن فولاد درحال حاضر رتبه 15 جهان را دارد.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد