بورس

شاخص بورس به کانال ۹۷ هزار واحد بازگشت/ بیش از یک میلیارد و ۵ میلیون برگه سهم در بازار داد و ستد شد

شاخص بورس به کانال ۹۷ هزار واحد بازگشت/ بیش از یک میلیارد و ۵ میلیون برگه سهم در بازار داد و ستد شد
پایگاه خبری معدن نیوز -فلزات اساسی، خودرو و کانه های فلزی در صدر معاملات بورس تهران ایستادند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز در معاملات امروز بورس تهران بیش از یک میلیارد و 5 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی در بازار دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 560 میلیارد ریال بود که در 59 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
در بازار روز جاری، گروه‌های فلزات اساسی، خودرو و کانه‌های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قطعات اتومبیل ایران، پمپ سازی ایران، ایران تایر، ملی سرب و روی ایران، شیشه همدان، کشاورزی و دامپروری مگسال و بهنوش ایران بود.
در مقابل، نمادهای دارویی لقمان، لوله و ماشین سازی ایران، فرآوری مواد معدنی ایران، لیزینگ ایران، پارس دارو، کالسیمین و گسترش سرمایه گذاری آریان خودرو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
همچنین امروز سرمایه گذاران برای خرید اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، سهام قطعات اتومبیل ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین تقاضا را ثبت کردند.
در مقابل، گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه‌های سنگین از نمادهای بانک کارآفرین، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و اوراق مشارکت شهرداری مشهد خارج شوند.
شاخص کل بورس، امروز تحت تاثیر منفی نمادهای فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، ایران خودرو، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان 414 واحد افت کرد و به رقم 97 هزار و 718 واحد رسید.
امروز، گل گهر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کرد. همچنین شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 293 و 890 واحد نزولی شدند.
در پایان معاملات امروز، سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی 204 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک سایپا با معامله 517 میلیارد ریالی، بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد