معدن

اختصاص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بخش معدن

اختصاص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بخش معدن
پایگاه خبری معدن نیوز-معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت: بدنبال تصویب اختصاص بیش از ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت به صورت ریالی، فرار بر این است که بخش معدن نیز ازاین منابع برخوردار شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت: بدنبال تصویب اختصاص بیش از 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت به صورت ریالی، فرار بر این است که بخش معدن نیز ازاین منابع برخوردار شود.
به گزارش معدن نیوز جعفرسرقینی در نشست خبری با اعلام خبر، افزود: امسال قرار بود 800 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن دریافت شود که تاکنون 100 میلیارد تومان دریافت شده و امید است تا پایان اسفند ماه این رقم به 300 میلیارد تومان برسد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی در ادامه تصریح کرد : در سال 93 براساس قانون بودجه حدود 600 میلیارد تومان در قالب حق انتفاع از معادن به خزانه واریز می شود.
وی بااشاره به اینکه توسعه بخش معدن از طریق حضور فعالانه بخش خصوصی محققق می شود، افزود : درصدد روان سازی برای انجام سرمایه گذاریهای جدید و حذف بورکراسی های مربوطه می باشیم.
سرقینی با بیان اینکه اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن در چارچوب قانون بودجه 1393 قطعی و این برنامه به منظور جلوگیری از خام فروشی است، گفت: رقم پیش بینی شده برای دریافت عوارض به شکل پلکانی افزایش می یابد که در سال 1394 به 15 درصد و در نهایت تا سال 1396 به 25 درصد می رسد و متوقف خواهد شد.
معاون امور معادن وصنایع معدنی درادامه گفت: بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای حمایت از بحث معدن و صنایع معدنی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد ما این است که قیمت گاز برای صنعت فولاد دو برابر و برای صنعت سیمان نیز حداکثر 1.5 تا 2 برابر بیشتر نشود.
وی در بخش دیگری از سخان خود گفت: ارزش سنگ آهن صادراتی در سال 1391 بالغ بر سه میلیارد دلار بوده است.
سرقینی در ادامه گفت: : طی 11 ماهه 2013 بالغ بر 19 میلیون و 589 هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی صادر شد که بیش از 90 درصد این محموله معدنی به مقصد کشور چین حمل شد که نسبت به صادرات در مدت مشابه در سال 2012 رشدی به میزان 17.69 درصدی نشان می دهد.
همچنین ارزش صادرات سنگ آهن در 11 ماهه 2013 به یک میلیارد و 213 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2012 رشدی به میزان 62.96 درصد داشت.
وی در خصوص نظام مهندسی معدن افزود : اکثر معادن کشور تحت کنترل نظام مهندسی معدن است و قالب طرحهای معدنی پس از تصویب نظام مهندسی معدن فعالیت می کنند بطوریکه تا کنون بی شاز 2 هزار مورد بازرسی در محل بهره برداری از معادن انجام شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد