آلومینیوم و مس

بهره‌برداری از کارخانه‌ اسید سرچشمه و خاتون‌آباد تا پایان ۹۷

بهره‌برداری از کارخانه‌ اسید سرچشمه و خاتون‌آباد تا پایان ۹۷
پایگاه خبری معدن نیوز- احمد مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه تولید مس منطقه کرمان گفت: براساس مصوبه‌ای که در بحث رفع آلایندگی از دولت گرفته‌ایم، باید تا پایان سال ۹۷ دو کارخانه اسید را در سرچشمه و خاتون‌آباد راه‌اندازی کنیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مرادعلیزاده با اشاره به پیشرفت 65 درصدی کارخانه اسید سرچشمه و 40 درصدی کارخانه اسید خاتون‌آباد گفت: هم‌اکنون شارژ کوره فلش نسبت به کوره قبلی (ریورب) بیشتر نیست، اما ما به دنبال نارضایتی مردم و به خطر افتادن سلامت همکاران‌مان نیستیم.

وی افزود: کارخانه‌ای را که با این‌همه زحمت به این نقطه رسیده و سرمایه ملی است، نمی‌شود تعطیل کرد. هم‌اکنون بیش از 16هزار نفر در این مجموعه کار می‌کنند و زندگی حدود 80هزار نفر به‌طور مستقیم و ده‌ها هزار نفر دیگر به‌طور غیر مستقیم به کار آن‌ها وابسته است.

 مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که با راه اندازی دو کارخانه اسید در سرچشمه و خاتون‌آباد، از میزان غلظت گاز و آلایندگی کاسته خواهد شد، تأکید کرد: بنده به همکاران خود اعلام کرده‌ام، اگر گاهی اوقات میزان و غلظت گاز از حد معمول فراتر رفت، شارژ کوره را پایین بیاورند تا مشکلی برای افراد ساکن در شهر و کارخانه به‌وجود نیاید.

 مدیرعامل شرکت مس با اشاره به شرایط تولید در منطقه کرمان گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در سرچشمه، میدوک و شهربابک، تا پایان دی‌ماه برنامه تولید از برنامه پیش‌بینی‌شده جلوتر است.

 مرادعلیزاده در بخش دیگری از سخنانش به آغاز فعالیت دو مجتمع مس سرچشمه و شهربابک در قالب ساختاری تازه اشاره کرد و گفت: با جدا شدن این دو مجتمع باید فضای رقابت و رفاقت ایجاد شود تا همه افرادی که در این دو مجتمع کار می‌کنند، در کمال آرامش، برادری و برابری در کنار هم فعالیت کنند و این مهم باید در همه زمینه‌ها وجود داشته باشد.

 وی در ادامه به معرفی دو مدیر جدید مجتمع مس سرچشمه و شهربابک اشاره کرد و گفت: در بین افراد باتجربه و کاردان که در شهربابک وجود داشت، مهندس جلیل حسانی را انتخاب کردیم؛ زیرا ایشان از سوابق بسیار خوبی در استان به‌ویژه شهربابک برخوردارند.

 مرادعلیزاده در بیان انتخاب حسین احمدی به‌عنوان مدیر مجتمع سرچشمه هم گفت: ایشان را از دو جهت انتخاب کردیم؛ هم رفسنجانی هستند و هم به مسائل و مشکلات تولید اشراف کامل دارند.

 در ادامه، محمد حسنی، مدیر پیشین مس منطقه کرمان گفت: در طول یک‌سال‌ونیم گذشته که بنده مسئولیت را بر عهده داشتم، با توجه به همه مشکلاتی که وجود داشت، نگذاشتیم تولید متوقف شود و اگر به موفقیتی دست پیدا کردیم، حاصل تلاش تمام همکارانم در این مجموعه بوده است.

 حسنی افزود: در طول دوران مسئولیتم، از کرامت کارکنان -از کارگر ساده تا مدیر‌ ارشد شرکت- دفاع کردم و تمامی تلاش خود را در جهت ایجاد محیطی سالم، حرفه‌ای و رشد استعدادها به‌کار بردم.

 وی تصریح کرد: در بیرون از شرکت نیز تعامل و همکاری خوبی با مسئولان استان به‌ویژه در شهرهای رفسنجان و شهربابک داشتم و در طول این مدت تجربیات خوبی را در کنار همکارانم کسب کردم. حسنی در ادامه با اشاره به بحران‌ها و مشکلات در زمان مسئولیت کاری خود، گفت: به‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها، تولید و توسعه مس هیچ‌گاه از برنامه زمان‌بندی عقب نبوده و حتی جلوتر است و هم‌اکنون در استان کرمان ده طرح بزرگ در حال بهره‌برداری یا آماده افتتاح داریم.

 در ادامه، جلیل حسانی، مدیر مجتمع مس شهربابک گفت: رسیدگی به مشکلات کارکنان و تعامل با مسئولان شهرستان، از اولویت‌های اصلی مجتمع مس شهربابک است.

وی افزود: در مجموعه مس، ایمان به کار و سخت‌کوشی در کار وجود دارد و امیدواریم این ظرفیت‌ها، روز‌به‌روز افزایش‌ یافته و به کمال برسد.

حسانی ادامه داد: مسئولیتی که به ما واگذار‌ شده‌، دو بعد داخلی و بیرونی دارد؛ در بخش بیرونی مسائل و مشکلاتی است که برخی از آن‌ها معقول و منطقی است و برخی از آن‌ها نیز ممکن است نباشد؛ اما ما وظیفه داریم به آن‌ها رسیدگی کنیم و هرکدام را در جای خود پاسخ دهیم.

مدیر مجتمع مس شهربابک به آلودگی در خاتون‌آباد اشاره کرد و گفت: در بحث آلودگی در خاتون‌آباد مسائل و مشکلاتی برای مردم به‌وجود آمده بود، ما با یک تعامل صددرصدی با کسانی که در این قضیه دخیل بودند اعم ازسازمان‌های مختلف وارد مذاکره شدیم و هرجا که حق با آن‌ها بود، از آن تبعیت کردیم.

حسین احمدی، مدیر مجتمع مس سرچشمه نیز طی سخنانی گفت‌: کارکنان شرکت مس از سرمایه‌های اصلی شرکت هستند و ما باید ارزش این سرمایه را پاس بداریم.

وی افزود: کار کردن در مجموعه مس جزو افتخارات هر شخصی است؛ امیدوارم با همکاری همه همکاران در سرچشمه و شهربابک، بتوانیم در پایان گزارش خوبی را از عملکردمان ارائه دهیم.

احمدی تصریح کرد: در حوزه تولید ظرفیت خوبی داریم، رسیدگی به مسائل پشتیبانی و پرداختن به حواشی‌، بیشترین وقت را از مدیران‌ ارشد مس می‌گیرد و البته شرکت‌های بزرگ مشکلات بزرگی نیز دارند.

مدیر مجتمع مس سرچشمه به وجود نیروی انسانی توانمند در مجموعه مس اشاره کرد و گفت‌: پاسداشت و نگه‌داری این نیروها و بالابردن راندمان کاری، از اولویت‌های اصلی ماست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد