سنگ آهن و ذغال سنگ

افتتاح رسمی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان شرکت چادرملو در دهه فجر

افتتاح رسمی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان شرکت چادرملو در دهه فجر
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو گفت: طرح زیر بنایی نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رسماً افتتاح می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمود نوریان گفت: از آنجا که تفکر و اندیشه مدیران شرکت معدنی چادرملو همواره در جهت توسعه فعالیت ها با هدف ایجاد ارزش افزوده در مواد تولیدی بوده است هم اکنون طرح احداث کارخانه احیاء مستقیم و فولاد چادرملو در همین مجتمع در حال اجرا است.

نوریان افزود: از آغاز بکار این واحدهای تولیدی سالیانه 1 میلیون تن فولاد، قابل ارتقاء تا1 میلیون و 300 هزار تن و همچنین 1 میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی در مجتمع گندله سازی اردکان تولید می شود.

وی گفت: برای اجرای این دو طرح که بهره برداری آزمایشی از واحد فولاد آن از ابتدای سال جاری آغاز شده است، بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

نوریان گفت: یکی دیگر از طرح های زیر بنایی و توسعه بخش چادرملو، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان است، این نیروگاه با ظرفیت 500 مگاوات با هدف تامین برق مورد نیاز طرح های فولاد و احیاء و سایر صنایع مستقر در مجتمع صنعتی اردکان احداث شده که بهره برداری از ظرفیت کامل این طرح هم آغاز شده و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رسماً افتتاح می شود .

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح مبلغ 13 هزارو 698 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

نوریان عنوان داشت: طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی این مجتمع نیز برای تامین گندله مورد نیاز واحد احیاء و فولاد چادرملو ،ارفع و غدیر ایرانیان از جمله طرح های توسعه چادرملو است .

وی افزود: با اجرای این طرح ظرفیت تولید سالیانه کارخانه گندله سازی از 3 میلیون و 400 هزار تن فعلی، به 4 میلیون تن افزایش خواهد یافت. برای اجرای این طرح 905 میلیارد ریال پیش بینی سرمایه گذاری شده است .

نوریان افزود: همانگونه که توسعه پایدار از اهداف ترسیم شده در دورنمای فعالیت های چادرملو است، این شرکت بمنظور تامین آب مصرفی برای فرآیند عملیات تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد با توجه به کمبود های شدید آب در منطقه، در توافق با سازمان آب و فاضلاب استان یزد ،اجرای شبکۀ فاضلاب شهر اردکان و تصفیه آن را بر عهده گرفت و اجرای این طرح 1 هزار و 939 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است .

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح سالانه 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب آب برای مصرف واحد های تولیدی مجتمع فولادی اردکان به این مجتمع منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همچنین در خصوص طرح های در دست اجرا گفت: چادرملو یکی ازشرکت های بزرگی است که در طرح انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی کشور بمیزان 22 درصد مشارکت دارد این پروژه از بندرعباس تا یزد و در 3 فاز اجرایی می‌شود که فاز اول آن خط انتقال آب به طول 292 کیلومتر از بندرعباس تا گل‌گهر سیرجان، فاز دوم از گل‌گهر تا مس سرچشمه در رفسنجان به طول 136 کیلومتر و فاز سوم از مس سرچشمه تا معدن سنگ‌آهن چادرملوی یزد به طول 307 کیلومتر است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری اولیه بالغ بر 6,400 میلیارد ریال است و در مرحله اول، 150 میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب در دستور کار قرار دارد که مقرر شده 110 میلیون مترمکعب آن به استان‌های کرمان و یزد منتقل شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد